Без досвідчених лобістів вести великий бізнес в Україні важко. Багато компаній беруть таких фахівців в штат

Олена Веселкова – Erenst&Young LLC

Нещодавно корпорація Google на своєму сайті розмістила вакансію менеджера з лобіювання інтересів в Україні. Вітчизняні рекрутери та бізнес-аналітики розповіли кореспондентові ЛІГАБізнесІнформ про те, скільки беруть за свої послуги українські лобісти.

На відміну від Google, українські компанії вакансії лобістів зазвичай не афішують і не публікують, а тихо шукають через впливових знайомих, розповідає PR-менеджер кадрового порталу hh.ua Наталя Маципура. Приміром, у базі резюме та вакансій hh.ua запитів від шукачів та роботодавців на фахівця з лобіювання немає. “Зрозуміло, що робота лобіста в уряді або парламенті буде більш ефективною, якщо про його діяльність знатиме якомога менше людей”, – відзначає вона.

Проте офіційні лобісти в Україні все ж таки є, і до їхніх послуг вдаються компанії з різних галузей, розповідає старший консультант компанії Ernst & Young LLC Олена Веселкова. І звучать такі посади цілком респектабельно: директор із взаємодії з держорганами, менеджер по роботі з держорганами, спеціаліст по роботі з держорганами.

Такі фахівці присутні у всіх достатньо великих компаніях, говорить Веселкова. Вони представляють компанію підчас перемовин з урядом, місцевою владою і регулюючими органами. У компаніях – учасницях оглядів Ernst & Young, представники даного напрямку, як правило, є штатними співробітниками і зайняті повний робочий день.

Зарплати офіційних лобістів в Україні, за даними дослідження Ernst & Young, коливаються від 11 до 70 тисяч гривень на місяць.

Разом з тим, далеко не завжди українські компанії включають лобістів у штат. Відомий фінансовий експерт на правах анонімності розповів, що лобізмом заробляють найчастіше колишні держчиновники, їхні родичі або хороші знайомі. Такого роду “рішали” оцінюють, наскільки реально вирішити питання, скільки це може коштувати, скільки піде на це часу й інші нюанси. Цей фахівець може бути і в штаті, наприклад, на посаді консультанта. “Але зазвичай лобістів в штат не беруть – це незручно”, – говорить співрозмовник агентства.

Часто фахівці такого роду створюють компанії, що займаються “вирішенням питань”. Ядро компанії зазвичай складається з двох-трьох чоловік, які постійно підтримують відповідний імідж. “Тобто все навколо знають, що це, скажімо,”Петрович”, у якого є такі, такі і такі “кінці”, і він може вирішити такі-от питання. Дуже часто у нас цим займаються адвокатські компанії – вони оформляють це як надання інформаційних або консалтингових послуг”, – додає фінансовий експерт.

Механізм роботи з такою компанією цілком звичайний. Коли надходить замовлення, розробляється комерційна пропозиція: варіанти можливого вирішення питання з урахуванням усієї специфіки. Після цього ведуться переговори, в ході яких досягається компроміс із замовником за термінами і цінами.

“Після досягнення домовленості запускається робота, йде вона зазвичай поетапно і також поетапно надходить оплата, тому що найчастіше робота багаторівнева. Крім того, замовник повинен бачити – справляється виконавець чи ні. Адже бувають випадки, коли вирішити питання не виходить – когось відправили у відставку, відбулися ще якісь зміни в структурах влади”, – говорить співрозмовник. “Робота на умовах – є клієнт, вирішили його питання, наступний”, – додає він.

Найчастіше до лобістів звертаються по вирішення питань, пов’язаних з українською нерухомістю та входженням бізнесу на територію України: оформлення інвестицій, купівля виробничих потужностей. Тобто тих питань, які вимагають інтенсивного спілкування з держструктурами.

Вартість послуг лобістів зазвичай становить близько 10% від загальної вартості витрат (подарунків, хабарів, інвестицій). В залежності від складності завдання, тариф може або падати до 0,5% від загальної суми витрат, або злітати до 30%, додав співрозмовник агентства.

Олександр Винниченко
ЛIГАБiзнесIнформ

Про Автора

Tags: , , , , , , ,

This entry was posted on Понеділок, квітня 2, 2012 at 15:37 and is filed under Статті, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.