13
Тра

GR-омадянська позиція 4

   Posted by: klimovy4   in Статті, Україна

Геннадій Радченко
Геннадій Радченко

Ось четверта частина статті про GR в Україні – першу читайте тут, а другу – за цим лінком. Третю можна глянути тут .

Замість грошей

Законодавство – тобто класичний лобізм – далеко не найголовніша складова робота в GR, говорить Геннадій Радченко. Не менш важливо для компанії формувати нормальний діалог з державою на кожному рівні.

В інструментарії PBN були круглі столи, звернення до здорового глузду, знайомство з міжнародним досвідом. “Наприклад, ми організовували участь українських суддів у міжнародних конференціях у сфері захисту прав на об’єкти інтелектуальної власності, знайомили їх з практикою роботи британських колег, сприяли створенню в Україні Інституту інтелектуальної власності”, – згадує Мовчан.

Nestle або, приміром, BAT, може формулювати побажання до законодавчих актів, а потім намагатися донести їх до українських policy-makers. Приміром, зараз і Геннадій Радченко, і його колеги з інших компаній намагаються донести до парламентарів нелогічність закону про ГМО. “Цей закон був прийнятий напередодні парламентських виборів, хоча всі в один голос твердили, що він абсурдний”, – говорить Радченко. Для кожної проблеми шукаються свої аргументи і методи переконання. “Коли мова йде про зміни, які вдарять по нас, ми намагаємося пояснити, що тютюнова галузь – один з найбільших платників податків в Україну, і якщо несемо великі втрати ми, їхні несе і бюджет”, – говорить Кріль.

Щоправда, на думку деяких співрозмовників “ІГ”, в останні два роки працювати з депутатами стало набагато складніше. “Раніше з чиновниками і депутатами можна було вести дискусії і розраховувати на їх розуміння. Тепер же часто буває, що вони вислухають, пообіцяють допомогти, але в результаті зроблять прямо протилежне тому, про що ви домовилися”, – говорить Мовчан. Його колеги підтверджують, що після виборів 2010 року в партії влади мало хто бере на себе відповідальність голосувати проти позиції, продиктованої зверху. Реальним впливом у парламенті зараз володіють лише одиниці, і далеко не завжди глави профільних комітетів. Це сильно ускладнило спілкування GR та органів влади. “Зараз, навіть якщо внесеш до парламенту законопроект, він буде лежати на полиці роками”, – говорить Володимир Ткаченко.

Тому, з одного боку, в питанні лобіювання законів куди більший вплив мають галузеві та бізнес-асоціації – ЄБА, AmCham, а також Рада вітчизняних та іноземних інвесторів під егідою президента України (DFIAC). З іншого боку, змінилися і ті, з ким доводиться мати справу. “При президенті Леоніді Кучмі ключовою аудиторією GR-фахівців були Верховна Рада та Адміністрація президента, – говорить Сергій Мовчан. – За Віктора Ющенка – парламент, зараз “центр ваги” знову зрушив до АП і Кабміну”. ІГ

Мудрість[stextbox id=”alert” direction=”ltr” shadow=”true” float=”true” align=”right” bcolor=”0a21f4″ big=”true” image=”null”]В останні два роки працювати з депутатами стало набагато складніше[/stextbox]

Рекомендує Сергій Мовчан, директор із взаємодії з державними органами та безпеки Danon
Книги, які допоможуть зрозуміти принципи і внутрішню кухню GR:

• Крістофер Баклі “Тут курять”, “День бумеранга”, “Переполох в Білому домі”

• Ірина Толмачова “Лобізм по-російськи. Між бізнесом і владою”

• Майкл Віллард “Піарник”

• Майкл Уоткінс, Міккі Едвардс, Уша Такрар “Перемогти в грі за вплив”

• Milan Kubr Management consulting (A Guide to the Profession)

Дарія Марчак

Инвестгазета № 14, 12 квітня 2012

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

This entry was posted on неділя, травня 13, 2012 at 10:22 and is filed under Статті, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.