Об'єкт низової ініціативи австралійських вірян.
Об’єкт низової ініціативи австралійських вірян.

Ось цикл коротких розповідей про конфесійний лобізм та церковні грасрутз (grassroots) у п’ятьох країнах світу – Росії, США, Україні та Франції.

Російськомовний оригінал, написаний якось мною, зветься “Низовая инициатива в конфессиональном лоббизме”.

Боротьба за порядок денного

Австралію можна вважати еталонною західною демократією – максимальна відкритість і прозорість, реально діючі природні права людини, а також високий рівень децентралізації держави з одночасним прогресом громадянського суспільства. На прикладі цієї країни видно, чого можна досягти, якщо розвивати ліберальні цінності до космічного, з точки зору пересічного жителя колишнього СРСР, рівня.

Цікаво, що і бізнес, і третій сектор тут, по-перше, розвинені однаково сильно (їх “поступ” стартував наприкінці позаминулого століття майже одночасно – в іпостасях індустріалізації і клерикалізму), а, по-друге, взаємодіють між собою дуже цивілізовано, з невисоким рівнем взаємних маніпуляцій. Але від того, не менш затято.

Як наслідок, вчені фіксують надзвичайно сильний наголос діяльності на трансляції смислів до переповненого порядку денного (agenda setting) суспільства: якщо дискусійних тем занадто багато, то більша їх частина перестає бути актуальною – значить, на них перестають звертати увагу громадськість, спонсори, опоненти, держава. З огляду на те, що в Австралії сильними є аж дев’ять адвокаційних напрямів (“зелені”, християни, ЛГБТ, “емансипе”, аборигени, етнічні меншини, профспілки, споживачі, неоліберали), стає ясно, чому проблемою є вже саме звернення на себе уваги з боку ЗМІ.

Ще австралійської специфіки. У наявності – офіційне регулювання лобізму та прозорі державні реєстри комунікаторів з владою (і легкість реєстрації – sic!); De-facto обов’язкові корпоративні кодекси етики та прозорі бюджети (у 114 з 160 фірм з Government Relations) і півтори сотні офіційно діючих лобістських груп – юросіб, для яких зв’язки з органами державної влади є основним напрямком діяльності.

Найяскравіший приклад професіоналів конфесійного лобізму – Australian Christian Lobby. Спостерігачі називають її силою, більш могутньою, ніж багато місцевих партій, зокрема Family First. Поряд зі своїми головними опонентами з ЛГБТ і правлячою партією “зелених” ACL можна назвати переможцем у боротьбі за національну agenda setting. Про її впливовість говорить хоча б той факт, що відвідати один із з’їздів структури в 2012-му повинна була сама мадам прем’єр Джулія Гіллард, глава австралійських лейбористів (відмовилася, обурившись тезою глави ACL про те, що, мовляв, гомосексуалізм шкідливіше за куріння).

Докладніше про конфесійний лобізм читайте тут

Ця організація заснована п’ятидесятником, баптистом і методистом у 1995 році. Вона стала популярною після антіевтаназної кампанії в штаті Північна територія (де, до речі, офіційно лобізму немає) і зараз має офіси у Кандберрі і декількох штатах. Її дії широко підтримуються п’ятдесятниками та іншими протестантами континенту. У сфері інтересів ACL – протидія ЛГБТ, евтаназія, аборти, інтернет-цензура, ігрові автомати, екологія, проституція, бездомні, опіка душевнохворих і так далі.

Хронологія

Зацікавлення ACL змінюються з часом.

Можна з упевненістю стверджувати, що фактор низової ініціативи у виконанні ACL виявився дуже дієвою зброєю.

– У 2007 і 2010 роки ACL організовувала дебати Make it Count між першими особами влади та опозиції, де члени більш ніж двох десятків церков по черзі ставили запитання про політику і роль християнства в ній. У 2012-му подія зірвалося через вищезгадану фразу про сигарети і ЛГБТ.

– У вересні 2011 року в своєму дослідженні For Kids’ Sake організація зафіксувала зростаючу дитячу жорстокість, звинувативши частково держава в невиразній сімейній політиці.

– ACL захищає право релігійних шкіл на дискримінацію ЛГБТ за допомогою перманентних низових кампаній. Атаці піддаються право геїв на усиновлення, одностатеві шлюби і полігамію. Це їх коник.

– ACL також активно використовує соціальні медіа і нетрутз для своєї пропаганди.

– Поточного року лобі готувалося до референдуму про одностатеві шлюби, який мав відбудеться 14 вересня 2013 року.

– Деякі рекламники стали жертвами грасрутз-кампанії за протестами проти реклами з обнімаються чоловіками (дивись світлину). Вистачило трьох сотень листів.

– Також ACL виступає за підтримку коптів в Єгипті, проти сурогатного материнства для геїв, і грального бізнесу (спільно з онлайн-активістами GetUp!, Churches Gambling Taskforce і Армією порятунку).

Росія, США, Франція та Україна.

“Низовая инициатива в конфессиональном лоббизме”

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

This entry was posted on середа, жовтня 30, 2013 at 10:01 and is filed under Закордон, Новини. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.