Як асоціації лобіюють в Україні.
Як асоціації лобіюють в Україні.

Останнім часом слово “асоціація” в Україні за частотою згадувань не поступається таким словам, як “футбол” та “Тимошенко”, пише президент Ліги страхових організацій України (ЛСОУ) Наталія Гудима в Forins.

Це не дивно, бо Україна знаходиться в декількох кроках від підписання Угоди про асоціацію з Євросоюзом. Зазначу, що переважна більшість людей в словосполученні “асоціація з Євросоюзом” звертають увагу на останнє слово – Євросоюз. Я ж хочу підняти тему асоціацій.

Чому держава прагне в асоціацію? На це питання люблять відповідати політики: тому що “відкриваються величезні ринки”, “з’являються великі обсяги інвестицій”, “створюються унікальні можливості”. Низку аргументів можна продовжувати, але в цілому я з ними згодна – асоціація, як у відомій притчі про віник, робить окремі “прутики”-держави сильнішими і захищенішими. І не тільки держави. Взяти, приміром, бізнес.

За останні 10 років регулятори фінансових компаній змінювалися п’ять разів. Всім новим командам держустанови доводилося з нуля починати роботу з бізнесом. Щоразу саме громадські організації приходили на допомогу регулятору, надаючи всі попередні напрацювання, документи та проекти. Тому рокіровки в наглядовому органі для ринку катастрофічних наслідків не несли.

Захистити інтереси “підопічних”, якщо чиновники перевищують свої повноваження щодо них, асоціації теж можуть краще, ніж будь-яка, навіть найбільша компанія. Адже основна функція громадських об’єднань якраз і полягає в тому, щоби доводити чиновникам, що вони працюють заради бізнесу, а не навпаки. Хоча, як показує практика, ефективніше – не доводяться, а домовлятися і знаходити баланс в інтересах держави і бізнесу.

Нерідко асоціації беруть на себе функції регулятора. Наприклад, працюють третейськими суддями в суперечках між компаніями. Виступають, як захисники прав споживачів, займаються освітою учасників ринку, надаючи їм юридичний захист.

У цьому випадку мені служить яскравим прикладом німецький союз страховиків GDV, який об’єднує близько 500 страхових компаній. Заснований 65 років тому GDV виріс до рівня другого, громадського регулятора німецького страхового ринку. Ми знаємо це не з чуток, тому що вже десять років співпрацюємо і обмінюємося досвідом з цією організацією.

Докладніше про лобіювання асоціацій читайте тут

Асоціацію я б могла порівняти з парламентом в країні. Тут теж займаються законотворчістю, є своя опозиція і свій регламент. У асоціаціях діє виборчий принцип – їх керівні органи обираються учасниками, а не призначаються “згори”. Погодьтеся, смішно було б, якби в цивілізованій країні парламент призначався президентом.

Наша асоціація працює в Україні вже 21 рік. Росла разом з ринком, пережила, як мінімум, дві фінансових Кризи, кілька масштабних реорганізацій регулятора, періоди дроблення і об’єднання. Але все це відбувається еволюційно – об’єднання “дорослішає” разом з бізнесом, стаючи сильніше.

Зазначу, що наші компанії-виборці ніколи не висловлювали бажання розпустити свій суспільний “парламент”. Люди бізнесу відмінно розуміють, що сьогодні без асоціацій не обійдеться ані економіка, ані держава.

Forins

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

This entry was posted on понеділок, січня 13, 2014 at 21:55 and is filed under Київ, Новини, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.