Владислав Старинець.
Владислав Старинець.

Всі фінансово-промислові групи йдуть в українську політику для того, щоб лобіювати свої інтереси, а не для того, щоб поліпшити життя малому або середньому бізнесу.

Про це в ексклюзивному коментарі інтернет-виданню Новини України – From-UA повідомив економіст Владислав Старинець, передає korr.com.ua.

На думку нашого співрозмовника, великі мережі в Україні будуть розростатися і ще більше монополізувати ринок, диктуючи ті ціни, які їм вигідні.
“У нас присутні елементи монополізму, тим більше, що у малого та середнього бізнесу на горизонті дуже важкі часи. А там, де тонко, там і рветься”, – констатує економіст.

Коментуючи заяву глави АМКУ Миколи Бараша про те, що причиною високих цін на продукти в Україні є “картельна змова торгових мереж”, Владислав Старинець зазначає таке: “Частково це так, частково – ні. Ми всі спостерігаємо зростання курсу гривні, інфляцію. Поки торговельні мережі закуповують товар за кордоном, проходить місяць-два для того, щоб вони продали свої старі запаси і переоцінили новий товар. Тобто якщо курс виріс на 30%, то ми на полицях супермаркетів побачимо цю різницю тільки через місяць-два”.

За словами експерта, на сьогоднішній день оптові компанії і великі дистриб’юторські компанії відчувають себе в Україні цілком затишно.

“Великі мережі фактично мають монопольне становище, і одна компанія контролює, як правило, 5-6 областей. Конкуренції у неї при цьому фактично немає, тому вона і виставляє той рівень цін, який її влаштовує. У великій мережі вистачає ресурсів для лобіювання своїх інтересів. Умовно кажучи, націнка якогось невеликого магазинчика може становити 20%, як і у дистриб’ютора, який контролює 8-9 регіонів. Тільки у дистриб’юторської компанії середній оборот 90 млн грн, а у невеликого магазинчика 5000 грн в день”, – пояснює Владислав Старинець.

За словами співрозмовника видання, у країнах Євросоюзу монополісти відчувають себе не так вільно, як в Україні.

“У Європі є обмеження. Наприклад, великі супермаркети, на відміну від невеликих магазинів, не можуть працювати в неділю. Гіпермаркети можуть працювати тільки до 10 години вечора, а невеликі магазини довше; великі супермаркети можуть працювати тільки за межею міста і так далі. Тобто існує багато варіантів, і вони в Європі вже апробовані”, – говорить експерт.

Тим не менш, Старинець не схильний вважати, що подібне сьогодні може бути здійснено в Україні.

“Я не думаю, що у нас цим буде хтось займатися: в Україні робиться все для фінансово-промислових груп, які і далі продовжують працювати через офшори. Вони і далі будуть покращувати своє становище. Це секрет Полішинеля: всі фінансово-промислові групи йдуть в українську політику для того, щоб лобіювати свої інтереси, а не для того, щоб поліпшити життя малому або середньому бізнесу“, – резюмував наш співрозмовник.

korr.com.ua

Tags: , , , , , , , , , , ,

This entry was posted on Вівторок, березня 10, 2015 at 08:30 and is filed under Новини, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.