Маркетинг
Маркетинг

Прийнято вважати, що маркетинг в Україні – молода сфера, яка переживає період зростання і становлення, пише Фокус.

Через це у великій мірі бачення CEO компанії того, як повинен працювати маркетолог або піарник, відрізняється від того, як ці фахівці самі бачать свої обов’язки і мету роботи.

Але справедливості заради варто відзначити, що навіть у закордонних публікаціях, наприклад, американських фахівців, зустрічається згадка про те, що управлінці та власники бізнесу часто мають застаріле бачення функцій спеціаліста з комунікацій.

Розглянемо деякі типові помилки менеджменту та рекомендації фахівцям щодо цих оман:

1) Директор: Потрібно більше прес-релізів, нехай навіть платних.

Маркетолог: Великі корпорації дійсно регулярно випускають прес-релізи, бо цього від них очікує ринок. Але представникам малого та середнього бізнесу варто прагнути не до кількості випущених матеріалів, а до підвищення їхньої цінності. Тобто потрібно створювати цікаві інформаційні приводи, нехай їх і не буде багато, але не спамити журналістів і читачів відвертим самохвальством. Такі релізи, позбавлені реальних фактів, що рясніють прикметниками у найвищому ступені і не містять корисної інформації, часто просто залишаються без уваги.

Краще не вступати в конфронтацію з керівництвом, а на прикладах продемонструвати неефективність подібної роботи та обговорити варіанти того, як більш раціонально витратити бюджет. Нехай це буде щось креативне, що захоплює клієнтів і, звичайно, ефективне.

2) Директор: Наш блог повинен говорити про те, які ми круті.

Маркетолог: Як хлопець на вечірці, що говорить тільки про себе і нічого не запитує про співрозмовницю, буде приречений на провал, так і блог компанії, не посвячений інтересам і потребам клієнтів, буде читатися тільки автором публікацій і директором.

Як вихід із ситуації, спробуйте створити рубрику “Наші Новини”. Крім цієї рубрики потрібно обов’язково публікувати цікаві матеріали.Рекомендоване співвідношення публікації новин компанії до інформативних постів у блозі – один до восьми.

Також обов’язково відстежуйте статистику того, скільки трафіку отримує пост про новини компанії в порівнянні з постом, корисним для клієнта.

3) Директор: Чому це я не можу вступати в сумнівні дискусії на своїй сторінці в соцмережі? Це ж моя особиста сторінка!

Маркетолог: Якщо ваш генеральний директор присутній в соціальних мережах, це непогано. Особливо добре, коли це призводить до взаємодій з клієнтами і більшого розуміння вашої компанії і галузі в цілому.

Але нерідко, коли компанія стає об’єктом критики, керівник починає ревно та агресивно захищати свою компанію. Така імпульсивність звичайно, грає проти нього ж.

Якщо керівник не вміє дипломатично реагувати на критику в мережі, варто заздалегідь підготувати для нього список можливих зауважень і варіанти конструктивних відповідей на них. Також можна показати інші профілі як приклади реакції на критику та співпраці з адвокатами бренду.

Ну і звичайно, варто розглядати обгрунтовану критику як підказку про ту область, якій потрібно приділити особливу увагу.

4) Директор: Іміджева реклама не призводить до продажу.

Маркетолог: Багато керівників дуже зосереджені на дні воронки продажів і очікують результатів вже зараз, при цьому нехтують ширшими її сегментами. Довгострокове планування і генерування довгострокового трафіку, створення репутації та іміджу бренду як частина маркетингової стратегії принесе результат у майбутньому.

5) Директор: Давайте брати участь у більшій кількості виставок.

Маркетолог: підвищення попиту – це не основне завдання виставок. Більше того, сьогодні ймовірність отримання тут одномоментного або відстроченого клієнта – вкрай мала. Зараз більшість покупців одержує інформацію перед покупкою не на виставці, а з інтернету. А профільні виставки сьогодні ефективні для пошуку партнерів і для тих, хто майже прийняв рішення про співпрацю з компанією. Але виставки – це не той інструмент, який генерує новий попит.

Якщо ваш генеральний директор має цю поширену помилкову думку про виставки, просто надайте йому звіт про витрати і вигоди компанії від участі в цьому заході.

Звичайно, це далеко не всі стереотипи, які демонструють керівники. Але в будь-якому випадку, чим їх менше, тим ефективніше співробітництво директора з маркетологом.

Фокус

Tags: , , , ,

This entry was posted on п’ятниця, листопада 20, 2015 at 09:00 and is filed under Статті, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.