ОККО

Група “ОККО” лобіює нову систему сплати акцизів з метою ускладнити роботу для внутрішніх виробників пального, заявив в ефірі радіостанції Голос Столиці експерт Тарас Миколаєнко. За його словами, йде боротьба з групою “Приват”, якій належить 15% ринку, пише Голос Столиці.

Близько третини, або 2,5 млн тонн, нафтопродуктів в Україні продаються без сплати акцизних зборів до державного бюджету. У свою чергу це негативно позначається на конкурентоспроможності трейдерів, які платять податки. Про це заявив глава Міністерства енергетики та вугільної промисловості Володимир Демчишин.
Він також підкреслив, що посилення контролю за ринком нафтопродуктів дозволить стабілізувати ціни на пальне і простимулює конкуренцію серед трейдерів.
Про ситуацію зі сплатою податків нафтотрейдерами в ефірі радіостанції Голос Столиці розповів голова асоціації “Укрбіопаливо” Тарас Миколаєнко.

Як близько третини нафтопродуктів у країні можуть реалізовуватися в обхід держави?

– На думку більшості учасників ринку, цифри 30% вже давно не існує, це набагато менше. З квітня були введені акцизні пости на всіх підприємствах-виробниках палива, де сидять два податківця вранці, два податківця вночі. У країні були закриті схеми з ввезення безакцизного палива, так звані “схеми Курченка”, коли пальне завозилося з-за кордону. Протягом року були припинені постачання палива через порти, через Одесу. Цифра 2,5 мільйона тонн – це величезна сума, а гравців-трейдерів лімітована кількість. Ми вважаємо, що заява про 30% – політична, зроблена з метою проштовхнути нову систему стягнення акцизів, електронну акцизну накладну. По факту, в Україні нізвідки взятися такій кількості палива, ми все імпортуємо.

Скільки, за вашими даними, в країні безакцизного палива?

– Що з безакцизного “їздить” по заправках періодично? Ближче до Росії циркулює контрафактне російське пальне, там кордон відкритий, звідти везеться і по всій Україні. З Білорусі особливо не завозиться. Не можна говорити про такий критичний обсяг, це 5-10% максимум. Щоб ви розуміли: всі потужності українського газовидобутку – це 70 тисяч тонн газу-конденсату за рік. Він пішов на бензин і на дизель. І 70 тисяч – це не два чи три мільйони.

Як можуть змінитися ціни на пальне у разі впровадження нової системи акцизів, і чим вона відрізнятиметься від нинішньої?

– Дана система ніяк не вплине на ціни. Просто на додачу до існуючих ПДВ-накладних введуть ще й акцизні накладні. Як стверджують автори ініціативи, це дозволить більш детально стежити за шляхом переміщення палива. Наша асоціація підтримує впровадження самої системи, але акцизні накладні дублюють функції ПДВ-накладних. Ми не зовсім розуміємо, навіщо державі витрачатися і створювати дублюючу систему зі ще одним бухгалтером. У випадку з імпортерами система дуже зручна – вони привезли і відразу продають. А у випадку з українськими виробниками, які закуповують різні компоненти, це просто зайві неприємності. На нашу думку, мова про якусь групу трейдерів, і ми знаємо, що це за група.

Що це за група трейдерів?

– Це група “ОККО”, і вони борються, як ми розуміємо, з групою “Приват”, яка має 15% частки ринку. Ціна пального групи “Приват” нижча, ніж ціна імпортного пального, ринок бензину сильно звузився. І якщо буквально кілька років тому ми продавали п`ять мільйонів тонн бензину на рік, то в 2014 році – тільки три мільйони. Ринок просів на 40%, пішла жорстка конкуренція серед заправних комплексів, всі досягли межі. Ось і пішли внутрішні війни.

Раніше заступник директора Науково-технічного центру “Психея” Геннадій Рябцев заявив, що чиновники не демонструють значних результатів з виявлення великих обсягів товарів, за які не сплачуються податки і збори. Так відбувається у зв’язку з тим, що їм не вигідно руйнувати тіньові схеми, зазначив Рябцев.
“Ймовірно, всі ці операції, підтримуються на тому рівні, на який навряд чи вдасться забратися і колишньому керівнику енергетичної митниці, і нинішньому керівництву фіскальної служби. Є цілі схеми, руйнувати які невигідно. Якщо вам в кишеню капає щодня по кілька десятків або сотень тисяч гривень, природно, ніхто не зацікавлений знищувати такі схеми”, – повідомив Рябцев.
Раніше директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн заявив, що влада має намір боротися з “лівим” бензином за допомогою акцизних накладних при імпорті нафтопродуктів, і в зв’язку з цим дешевий бензин може скоро зникнути з автозаправок.

Голос Столиці

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

This entry was posted on Понеділок, листопада 23, 2015 at 15:00 and is filed under Новини, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.