Міст.

Красиві казки про те, що скоро в Києві побудують метро на Троєщину, останні 15 років розповідає кожен новий мер. Володимир Кличко пішов второваною стежкою своїх попередників, пише corruptua.

У міському бюджеті на 2016 рік закладено 68 мільйонів гривень на будівництво та розвиток мережі метрополітенів.

Основна частина від загальної суми – 60,1 мільйонів бюджетних грошей, піде на проектні роботи гілки метро на Троєщину. Зокрема, на техніко-економічне обґрунтування будівництва цієї ділянки метро. На саме ж будівництво метро на Троєщину в цьому році планують залучити майже 900 мільйонів гривень.

Таких грошей у бюджеті немає, але влада збирається взяти таку суму в борг. Правда, поки не вирішили, у кого саме.

При цьому КМДА повідомляє, що проект, який розроблятимуть в цьому році, не є частиною проекту Подільсько-Воскресенського моста. Саме через цей міст гілка метро на Троєщину повинна перетинати Дніпро.

Справа в тому, що на проект моста і на його будівництво виділялися окремі гроші з бюджету. І майже 4 мільярди гривень на проект і будівництво моста вже освоїли, ось тільки міст до сих пір не добудований.

Проте на будівництво метро в найближчі три роки планують витратити ще 3,867 млрд. грн.

Очевидно, плани грандіозні. Правда, Кличко скаржиться журналістам, що в бюджеті Києва недостатньо коштів для завершення проекту метро, тому що 60% податків йде в державну скарбницю.

А ось попередникам Кличка такий порядок не заважав абсолютно. За останні 11 років чиновники примудрилися “освоїти” тільки на будівництві моста під метро більше 3,66 млрд. грн.

Але по факту, міст для гілки метро побудований тільки частково.

Журналісти проекту CorruptUA.org розібралися, чому один з головних стратегічних проектів розвитку Києва перетворився на багаторічний недобуд з кримінальною славою.

МІСТ

Головною перешкодою на шляху метро до Троєщини є, звичайно ж, Дніпро. І тому спочатку вирішили будувати міст, по якому метро піде на лівий берег. Почалося все з розробки проекту моста, який обійшовся в 200 мільйонів бюджетних грошей.

Якщо перевести в долари за актуальним на 2011 рік (на момент перерахунку вартості проекту – авт.) курсом 1 до 8 – виходить 25 мільйонів доларів. Така вартість декількох папок з документами.

При цьому велика частина від цієї суми, майже 125 млн. гривень, дісталася ПАТ “Київсоюзшляхпроект”.

ПАТ “Київсоюзшляхпроект”, за інформацією сайту “Наші Гроші”, володіють менеджери олігарха Жеваго.

Решту “розпиляли” менші фірми. 15 мільйонів від цієї суми дісталося ПАТ “Київпроект”.

До другого кварталу 2012 року частина акцій ПАТ “Київпроект” належала ТОВ “Київпроект”. Засновником “Київпроекту” є ТОВ “Техбудлізінг”, власником якого в свою чергу є Микола Поліщук.

У другій декаді 2012 року “Київпроект” потрапив у власність офрошів і зараз рівномірною кількістю акцій підприємства володіють три офшорні компанії. Це Авраті глобал ЛТД (Віргінські острови), Джетрікс ЛТД і Хайтоп Лімітед (Сейшельські острови).

При цьому керує “Київпроектом” зараз той же директор, що і при ПоліщукуЯрослав Підгайний.

Микола Поліщук, через ТОВ “Регіонінвест” також володіє частиною акцій фірми ДОК-3, яка “відібрала” у Київського метрополітену 40 мільйонів гривень. Гроші були виділені на знесення приміщень, які розташовувалися на шляху будівництва моста, по якому повинна була б проходити лінія метро на Троєщину.

Проектуванням цього моста займалися відразу шість фірм. А ось тендер на будівництво виграла одна фірма. Це ПАТ “Мостобуд”, яке належить представнику Партії Регіонів Володимиру Продивусу.

За укладеним з комунальниками договором “Мостобуд” мав збудувати міст за 4 роки. З 2004 по 2007 рік.

Але підрядники за цей період міст не побудували. Більше того, під час будівництва ще один підрядник робіт, фірма “Планета-міст”, впустила будівельний кран. Це на деякий час паралізувало будівництво і спричинило ще низку витрат.

Примітно, що керівник “Мостобуду” і засновник фірми “Планета-міст”, що впустила кран, носять однакове прізвище – Циганок.

Для того, щоб побудувати споруду, “Мостобуд” постійно брав аванси на частини робіт. Але як встановив суд, 96 658 633 грн. з цих авансів не були використані.

Зараз замовники робіт намагаються повернути ці гроші в судовому порядку.

Але завдання, схоже, нездійсненне. У вересні 2014 року почалася процедура банкрутства ПАТ “Мостобуд” через величезні борги перед різними структурами.

При чому, крім комунальників, будівельники винні також великі суми двом банкам.

Зокрема, російський “Альфа банк” намагається відсудити у “Мостобуду” 71 млн. гривень і 4,5 млн. доларів США.

Крім того, в 2014 році суд зобов’язав “Мостобуд” повернути “Укрсоцбанку” 135 млн. 496 грн. Варто відзначити, що “Укрсоцбанк” зараз також належить російському “Альфа банку”.

Гроші за недобудований міст винні не тільки підрядники, а й сама влада Києва. За словами київського градоначальника Володимира Кличка, сума боргу на жовтень 2015 року становила 5,5 млрд. грн.

Замовником будівництва моста на Троєщину стало комунальне підприємство “Дирекція будівництва шляхо-транспортних споруд м.Києва”.

Ця Дирекція, судячи з усього, теж не залишалася осторонь і активно співпрацювала зі своїми підрядниками в питаннях “розпилу” бюджетних грошей. Частина діяльності відображена в прес-релізі Державної фінінспекції за 2011 рік. Зокрема, ревізією фінансово-господарської діяльності комунального підприємства “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Київ” за період 2009-2010 років виявлено низку порушень законодавства як з боку Дирекції, так і підрядних організацій, при використанні бюджетних коштів, відборі та прийомі в експлуатацію об’єктів фінансування на загальну суму майже 6 млн гривень.

Після всіх цих маніпуляцій будівництво моста завмерло.

За інформацією одного зі співробітників ПАТ “Мостобуд”, будівництво моста не ведеться з серпня 2013 року. З цього ж моменту, каже охоронець частини моста, йому не платять більшу частину заробітної плати.

“Ось ці машини, ось це все за мною рахується, вагончики, опалубка. Мільйони гривень. Зарплату з серпня 2013 року нараховують, 4,5 тисячі. Тисяча п’ятсот платять, а 3 тисячі кожен місяць борг”, – говорить охоронець моста.

За його інформацією, метал з конструкцій розкрадають місцеві жителі, тому що охоронців на таку величезну площу будівництва недостатньо, і він один охороняє дуже велику ділянку моста.

ЗЕМЛЯ

Крім крадіжки бюджетних грошей, виникла ще низка проблем, що заважають будівництву метро. Це споруди і землі по обидва боки Дніпра. На лівому березі продовження будівництва моста блокують дачники, на правому березі – власники будівель в промзоні, де повинен проходити маршрут метро.

Після виходу на Лівий берег Дніпра міст повинен пройти по дачних ділянках в Русанівських садах.

Дачники категорично не хочуть віддавати свої володіння. І ходять до судів, щоб їх врятувати. Судова система непохитна і вимагає звільнити ділянки. Судячи з одного з рішень суду, звільнення шести соток дачної ділянки під міст обійдеться платникам податків майже в мільйон гривень.

Але будиночки, які зараз стоять прямо на шляху моста, явно коштують в рази дорожче.

Судячи з фото, зроблених в березні 2016 року, рішення суду ніхто не виконує і не збирається. Один з дачників продовжує будувати свою садибу.

Хто, коли і на які гроші буде вирішувати це питання – невідомо. Але бюджетні гроші на початок проектування місцева влада вирішила почати освоювати вже зараз.

Ще цікавіша ситуація на правому березі Дніпра. На шляху моста, як ми вже писали, є цілий ряд будівель фірми ДОК-3, за знесення яких держава вже заплатила 40 мільйонів бюджетних гривень. Приміщення до сих пір ніхто не зніс, незважаючи на численні суди.

Саму ж ділянку моста, що з’єднує правий берег і Рибальський півострів, ще не починали будувати.

Крім того, після завершення Подільсько-Воскресенського моста, повинні були знести сусідній вантовий міст.

За розпорядженням влади Києва, вантовий міст повинні були знести ще в 2013 році.

ПЛАНИ

За останній рік влада Києва заявляла, що буде просити грошей на будівництво метро на Троєщину у китайців, японців і поляків. Такі наміри не нові. Грошей у іноземців на міст просили також і попередники.

Але залишимо наміри і звернемося до фактів. Частина бюджетних грошей зникла на рахунках підрядника-банкрута. Інша частина – іржавіє і розкрадається на недобудованих ділянках моста.

Колишній заступник міністра інфраструктури України Олександр Кава переконаний, що добудувати метро на Троєщину в нинішніх реаліях неможливо:

“Ніякий приватний інвестор вкладати гроші в цей проект не буде. Це просто казки недобросовісних чиновників, які вже десятиліттями вішають локшину на вуха наївних жителів. Проект може фінансуватися або за рахунок бюджету, або за кредитні кошти під державну гарантію. Інших механізмів немає”.

Олександр Кава вважає, що кредит під цей проект влада теж не отримає:

“Зараз Київ знаходиться в досить-таки скрутному фінансовому становищі. Вони там дивом уникли дефолту в минулому році. Звичайно, Києву зараз такі суми в борг ніхто не дасть”.

Тому інвесторам і кредиторам, перш ніж давати гроші на продовження гілки метро на Троєщину, варто поцікавитися у чиновників, яким чином і на які гроші вони збираються доробляти міст під це метро. Якщо фірма, яка повинна була його побудувати ще в 2007 році, є банкрутом. А мінімум 100 мільйонів авансу зависли у неї на рахунках. Влада Києва хоче запропонувати інвесторам платити за це будівництво двічі? Цікаво, хто з нормальних бізнесменів захоче брати участь в такій авантюрі?

І навіщо проектувати продовження гілки метро, якщо початок цієї гілки недороблений і загруз в судах і кримінальних справах? Щоб просто ще раз “розпиляти” чергові мільйони?

corruptua

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

This entry was posted on понеділок, квітня 4, 2016 at 09:00 and is filed under Київ, Статті, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.