Петиції

Петиції.

На що пішли МТС, Uber та інші на вимогу клієнтів

Сайти для збору підписів під онлайн-петиціями на кшталт change.org або avaaz.org часто звинувачують в нав’язливості. Підпишеш одну вимогу – тут же в пошту починають приходити прохання про підтримку ще десятка. Скептики впевнені: подібні кампанії абсолютно неефективні. На політиків або суди вони дійсно майже не впливають, зате бізнес регулярно прислухається до звинувачень на свою адресу на подібних сайтах і змінюється на краще. “Секрет” зібрав кілька прикладів успішних кампаній.

З напою Gatorade прибрали бром

15-річна Сара Каванах з Міссісіпі три роки тому опублікувала петицію на сайті change.org з вимогою прибрати з напою Gatorade бромовану рослинну олію. Її підтримали ще 200 тисяч людей і харчова спостережна група з американського Центру науки в інтересах суспільства. Там заявили, що інгредієнт “поки погано вивчений і, можливо, небезпечний”. Після цього PepsiCo, що випускає Gatorade, замінила компонент. Щоправда, прес-секретар компанії пояснила це не піднятим галасом, а тим, що брому нарешті знайшли відповідну заміну – інший інгредієнт, який буде сприяти рівномірному розподілу смаку.

Boots знизила ціни на жіночу косметику

“9,99 фунта стерлінгів за жіночий крем для очей і 7,29 – за чоловічий. 2,29 за вісім жіночих бритв і 1,49 за десять чоловічих”, – мешканку Лондона Стіві Вайс обурило дискримінаційне ціноутворення одного з найбільших британських рітейлерів. Вона опублікувала петицію на change.org і зібра

ла 45 тисяч підписів. Після цього CEO Boots Саймон Робертс знизив ціни на жіночу косметику, запросив Вайс на зустріч і пообіцяв разом з нею боротися за те, щоб так само вчинили й інші рітейлери.

Uber став вивчати досьє індійських водіїв

У США і Великобританії Uber досконально вивчає кар’єру водія, що приходить до неї на роботу, за останні сім років, але в Індії компанія цього не робила. У 2013 році індійський водій Uber згвалтував 25-річну пасажирку. В результаті розслідування з’ясувалося, що він раніше вже відсидів півроку за подібний злочин. Це викликало обурення мешканки Нью-Делі Аліни Тіфаньє. На сайті change.org вона дорікнула агрегатору за подвійні стандарти. Майже 65 тисяч чоловік підтримали цю петицію. На тому ж сайті Uber відповів, що віддавав вивчення водійського досьє на відкуп транспортним компаніям, з якими працював, але тепер, після інциденту, змінить політику і займеться цим сам. При цьому в компанії поскаржилися на відсутність в Індії електронних архівів і утрудненість доступу до подібної інформації.

У смартфонах з’явився емодзі з тако

Ця петиція примітна тим, що її подала комерційна компанія – мережа мексиканського фастфуду Taco Bell. Компанія попросила консорціум Unicode, некомерційну організацію, яка в тому числі регулює використання емодзі, ввести подібний значок для смартфонів. Як аргумент Taco Bell поставила риторичне запитання: “Чому значки піци і гамбургера є, а тако – ні?” Після того як петицію підписали більше 30 тисяч чоловік, Unicode створив подібний значок. Можете пошукати в своєму телефоні.

Inditex заборонила занадто худі манекени

17-річна студентка з Барселони Анна Рієра гуляла по центру міста. Ніяких особливих цілей у неї не було, поки увагу дівчини не привернули манекени в одному з магазинів холдингу Inditex. Вона спеціально виміряла: нога одного з них виявилася тоншою від її руки. У петиції, підписаній 111 тисячами користувачів, вона закликала компанію відмовитися від нездорових стандартів краси. В Inditex відповіли, що подібні манекени використовувалися раніше брендом Lefties, але зараз від них відмовилися на користь більш вгодованих моделей.

Ford вийшов з Американської законодавчої ради

Американська законодавча рада (ALEC) – лобістська організація, більшість в якій складають члени Республіканської партії. Вони відстоюють закони про обмеження виборчих прав, домагаються скасування законів про поновлювані джерела енергії і заборони на зйомки сільгосппідприємств (щоб не зняти звірства над тваринами). Серед спонсорів організації ALEC значилися Exxon, Koch Industries і до недавнього часу Ford. Автомобільна компанія вийшла з організації після того, як відповідна петиція на Care2 набрала 30 тисяч підписів.

Armani відмовилася від натурального хутра

В кінці березня компанія Armani виступила з резонансною заявою. Компанія запевнила, що не використовуватиме натуральне хутро в колекції осінь-зима 2016 року. До цього призвели роки боротьби захисників прав тварин і петиція на сайті Care2, що викрила Джорджо Армані в застосуванні кролячого хутра, незважаючи на попередні обіцянки обійтися без нього. Вимогу підтримали 29 тисяч осіб.

SeaWorld відмовився від вирощування косаток

Ще одна березнева перемога захисників прав тварин – відмова океанаріумів SeaWorld від вирощування косаток. Нинішнє покоління цих китоподібних стане останнім, нові надходити в парки розваг не будуть. Петицію підписали 130 тисяч користувачів сайту Care2.

“Мегафон” і МТС запровадили обов’язкове підтвердження платних підписок

Онлайн-петиції працюють не тільки за кордоном. У Росії мобільні оператори пішли на поступку користувачам після того, як на сайті change.org 93 тисячі користувачів підтримали звернення жителя Балашихи Василя Янчука. Він скаржився, що кожні три місяці йому доводиться відключати платні підписки від партнерів “Мегафона”. Оператор пообіцяв штрафувати таких партнерів і повертати гроші користувачам. Відразу після перемоги аналогічну петицію направили на адресу МТС. Компанія також пішла на поступку клієнтам.

“Авіто” скасувала плату за оголошення про тварин, які шукають господарів

9 лютого “Авіто” ввела плату за кожне оголошення в рубрику “Тварини” понад одне на користувача на місяць. Мешканка Балашихи Олена Бірюкова в своїй петиції на сайті change.org назвала це рішення таким, що “вписується в стратегію планомірного знищення в Росії волонтерства як громадського руху”. У відповідь “Авіто” оголосила про введення категорії “Задарма”, в якій кількість оголошень від одного користувача за місяць обмежать десятьма. Бірюкову, щоправда, це не влаштувало: вона здивувалася, навіщо взагалі вводити обмеження в такому розділі. На це “Авіто” вже не відповіла.

“Секрет”

Tags: , , , , , , , ,

This entry was posted on середа, квітня 13, 2016 at 08:00 and is filed under Закордон, Статті. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.