Порт

Порт.

Фонд держмайна України виступив за єдиний Закон “Про концесію” для об’єктів водного, дорожнього і повітряного транспорту.

Про це заявив глава Фонду Ігор Білоус, коментуючи можливу спробу Мінінфраструктури провести концесію за старим законодавством, передає Капітал з посиланням на 112 Україна.

“Я не знаю, що вони там роблять, тому що вони не завжди з нами радяться.

На сьогоднішній день вони не можуть за старим Законом “Про концесію” віддати об’єкти. За це ніхто не проголосує і це буде фактично “зрада”, – пояснив глава ФДМУ.

Ігор Білоус також висловив упевненість в тому, що Україна не здатна повторити досвід тих країн, які зберегли морські порти в держвласності і сьогодні ефективно ними керують.

“У нас це не виходить. А, оскільки, у нас це не виходить і багато де в світі це не виходить, як ви розумієте, то Сінгапур і порт Гамбурга – це винятки”, – впевнений чиновник.

Відомий український економіст Михайло Борисов, викладач Одеського національного університету ім.І.Мечникова, впевнений у протилежному. За його словами, будь-який порт – це підприємство, яке не може не приносити прибуток. А бажання уряду спішно передати всі 13 морпортів в приватні руки експерт пояснив невпевненістю чиновників у завтрашньому дні і бажанням “урвати”, поки влада в руках.

“Ніхто з них не впевнений, скільки вони протримаються – чи будуть дострокові вибори до Верховної Ради, чи не трапляться дострокові перевибори Президента тощо. Вони всі “тимчасові виконавці” і розуміють, що через рік їх вже тут не буде. Звідси – бажання, якомога швидше, покласти гроші собі в кишеню за здачу портів у концесію. Тому що, коли порт працює на державу, то таких грошей вони собі в кишеню не покладуть”, – зазначив Борисов.

Він також додав, що небажання налагодити ефективну роботу держпідприємств штучне і вигідне тим, хто лобіює якнайшвидший продаж або концесію цих об’єктів. Економіст звернув увагу на Адміністрацію морських портів України, в складі якої сьогодні працює понад 1200 працівників, які отримують найвищу зарплату в галузі.

“У нас така величезна Адміністрація морських портів України і якщо це зайва побудова, то їх потрібно всіх звільнити, якщо вони не здатні налагодити роботу портів. Навіщо вони там потрібні? У нас олігархічна економіка наскрізь просочена корупцією. І в таких умовах здавати в концесію або приватизувати – це злочин проти України. Я вважаю, що всі ці дії злочинні”, – підкреслив експерт.

М.Борисов також піддав критиці намір Мінінфраструктури в числі перших віддати в концесію єдиний глибоководний порт України – МТП “Південний”, в який сьогодні держава продовжує вкладати сотні мільйонів гривень, не дивлячись на плани віддати порт концесіонеру. Зокрема, нещодавно в порт були придбані два сучасні крана, вартістю 400 млн. грн.

“В умовах, коли в країні немає грошей на підвищення зарплат і пенсій – вчителям, лікарям не можуть підняти зарплату, вкладають такі мільярди в порт для того, щоб його потім здати в концесію – зрада та злочин. Я так розумію, що є певна домовленість між Адміністрацією портів України, Мінінфраструктури і майбутнім приватизатором або концесіонером, щоб зараз в порт вкласти держкошти. “Південний” і так у нас найкращий порт. Але користуватися всім цим будуть якісь приватні компанії”, – резюмував Борисов.

Капітал

Tags: , , , , , , ,

This entry was posted on вівторок, квітня 19, 2016 at 11:00 and is filed under Новини, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.