Комунікації

Комунікації.

Зараз модно говорити про етику та екологічність в комунікаціях. Етичні комунікації – це способи спілкування компанії з потенційним клієнтом, які відбуваються з доброї волі і без порушення особистого простору людини. Але далеко не кожна компанія сьогодні знає про наявність у їхніх потенційних клієнтів особистого простору. У цій колонці я розповім про типові помилки, а часом і застарілі способи взаємодії з аудиторією, пише mediabitch.

В епоху інформаційних технологій, загальнодоступного інтернету і соцмереж на нас щодня буквально обрушуються лавини не завжди потрібної інформації. Ми втомлюємося і все частіше фільтруємо її – в налаштуваннях приватності своїх сторінок в соцмережах або поповнюючи чорний список електронних адрес.

Більшість неетичних способів комунікації не працюють, і при цьому замовнику вони обходяться дуже недешево.

Вони дратують людей і викликають далеко не найпозитивніші емоції. Давайте розберемося, від яких інструментів сьогодні вже краще відмовитися.

1. СМС-розсилки та СПАМ в месенджерах

Припиніть купувати готові бази телефонних номерів. По-перше, це незаконно і будь-яка людина має право поскаржитися на таку “рекламу” до відповідних органів, подавши заяву особисто або через спеціальні сайти, наприклад, smsnenado.ru. По-друге, це страшенно дратує. Що ще гірше – абонент цілком може вилити свій гнів на настирливий бренд в своїх сторінках в соцмережах. Воно вам треба?

2. Дзвінки на мобільні та домашні номери телефонів з метою подарувати якийсь сумнівний сертифікат

Дивись пункт 1. І, крім усього вищезгаданого, такі дзвінки не просто дратують людей, а й відволікають їх. А найголовніше – порушують особисті кордони. Одна справа смс: стер і забув. Інша справа телефонний дзвінок, коли ти не можеш не взяти трубку. Але на іншому кінці роботоподібний голос намагається тобі щось “втюхати”, при чому без твоєї на те згоди – в більшості своїй ця послуга тобі задарма не потрібна. Це не просто злить – це бісить.

3. СПАМ-розсилка на електронну пошту

Електронна пошта – вже невід’ємний інструмент нашого життя: робота, навчання, покупки, та й, врешті-решт, все соцмережі прив’язані до поштових скриньок. Це такий же особистий простір як робочий стіл або особистий щоденник.

Повторюся – ніколи не купуйте готову базу електронних поштових скриньок. Так-так, це не законно. До того ж, не факт, що всі ці 10 тисяч адрес все ще існують.

Але найголовніше – ви не знаєте цих людей, а вони не знають вашу фірму. Така розсилка в нікуди – це марно, незаконно і нав’язливо.

Краще найміть копірайтера і доручіть йому вести блог на вашому корпоративному сайті. Або почніть вести його самі. Дайте можливість відвідувачам ресурсу (тобто потенційним клієнтам) підписатися на вашу розсилку (і відписатися від неї). Таким чином збільшиться не тільки конверсія відвідування вашого сайту, але і кількість лояльних до вашого продукту/послуги людей, а заодно і законна база адрес. І так, якщо в розсилці буде унікальний і корисний контент, ним будуть ділитися і рекомендувати. А що може бути краще від старого-доброго сарафанного радіо?

4. Флаєри, візитки-календарі та інша “роздатка”

Подивимося правді в очі – щодня друкуються тонни нікому не потрібної макулатури. Найчастіше це непотрібні схеми метро з рекламою на зворотному боці, купони на знижку сумнівних товарів/послуг та інші “потрібні” папірці. Ми не будемо зараз говорити про те, що текст на таких листівках, як правило, не читається – бо або надрукований дуже дрібно (щоб впихнути все), або з використанням 3-4 шрифтів в страшній кольоровій гамі. Надруковано все це на поганому папері, а якість поліграфії залишає бажати кращого.

При цьому, це недешеве задоволення – в середньому, вартість тиражу та оплата роботи промоутерів обійдеться замовнику в 35 тисяч рублів за 5 днів акції. Може, варто краще витратити гроші на таргетовану рекламу в соцмережах або Яндекс.Директ?

5. Реклама в поштових скриньках

Цей спосіб “реклами” трохи дешевший від попереднього, але від цього він не стає більш ефективним.

Це все одно, що стріляти з гармати по горобцях.

Хто живе в тій чи іншій квартирі? Які потреби цих людей? Середній прибуток? Впевнена – відповідей на ці питання у вас немає, а значить ви дієте наосліп. У 99% випадків ці промо-пропозиції прямо відправляться у відро для сміття. Погодьтеся, не найекономічніший спосіб щось продати. Сегментуйте вашу цільову аудиторію і підбирайте інструменти під неї. Не намагайтеся охопити всіх, тому що це а) дорого б) неефективно в) застаріло.

6. Реклама на асфальті/оголошення на стовпах/банери на парканах

Така реклама поза законом. Вона ніким не узгоджена, а часом і небезпечна (наприклад, загороджує дорожній знак). Та й виглядає така реклама не дуже-то презентабельно. Фарба на асфальті швидко стирається, оголошення/банери покриваються брудом і пилом, вицвітають. Знайдеться мало охочих купити товар/послугу у компанії, яка економить на власному іміджі.

Якщо керівництво хоче зовнішньої реклами, а бюджет дозволяє, зверніть свій погляд на транзитну рекламу на транспорті. Охоплення буде більшим, а зовнішній вигляд вашого рекламного повідомлення буде більш гідний.

7. Ляльки людського зросту/людина-оголошення/людина з рупором

Цей вид комунікації зі споживачем і зовсім віддає кріпосним правом, якщо не рабством. У спеку і холод, під дощем і снігом, як правило, дуже молоді або навпаки дуже літні люди млявими голосами закликають купити квіти/взяти мікрокредити або відвідати розпродаж.

Які емоції виникають у пересічного громадянина? Жалість і одночасно роздратування на промоутерів і байдужість до рекламованої компанії. Так, листівку швидше за все візьмуть (з жалю), а ось куплять щось навряд чи.

8. Корпоративні подарунки

Згадайте, будь ласка, скільки брендованих щоденників, блокнотів, ручок, календарів, ялинкових іграшок і т.д. ви отримуєте кожен рік від ваших партнерів. Я вже мовчу про тонни шампанського і цукерок, які передаровують неодноразово. А тепер прикинемо цю суму в грошовому еквіваленті. Вражає, так?

А головне – ви правда думаєте, що можна одночасно користуватися п’ятьма, а то і десятьма щоденниками – серйозно?

Природно, подарунки/сувеніри до свят – це частина ділового етикету, і я не закликаю його ігнорувати. Але, може, варто задуматися про користь і унікальність подарунків? Наприклад, одна компанія витратила свій бюджет на подарунки, обдарувавши вихованців одного з дитячих будинків, а партнери цієї компанії отримали яскраві листівки з подяками і дитячими малюнками. Ще одна компанія, що спеціалізується на ремонті та обслуговуванні автомобілів піднесла своїм клієнтам і партнерам набори інструментів… з шоколаду. Фантазія тут обмежується лише бюджетом. Ну і рамками пристойності, звичайно.

Етичні комунікації – це просто. Ставте себе на місце потенційного рекламоотримувача: сподобається вам ЦЕ чи ні, чи буде ЦЕ вас дратувати, чи буде зручний і прийнятний для вас цей спосіб отримання даного рекламного повідомлення?

І пам’ятайте – дотримання особистих кордонів і повага до потенційного споживача – запорука лояльності до бренду.

mediabitch

Tags: , , ,

This entry was posted on Вівторок, травня 31, 2016 at 12:00 and is filed under Закордон, Статті. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.