Радар.

Радар.

Оскільки на впровадження автоматичної фіксації порушень ПДР немає грошей, в Нацполіції пропонують використовувати ручні вимірювачі швидкості, пише Деловая столица.

В Україні стрімко зростає кількість ДТП. За весь минулий рік трапилося 134 тис. випадків аварій і наїздів, а всього за шість місяців 2016 року – 72 тис., що за підсумками року може вилитися в більш ніж 140 тис. пригод. Кількість травмованих пасажирів, водіїв і пішоходів теж збільшується. За перше півріччя 2016-го в ДТП постраждали 15,5 тис. осіб, в той час як за аналогічний період минулого року – 12,1 тис.

“Зараз головна причина аварійності на дорогах – перевищення швидкості (понад 25% випадків)”, – заявив заступник начальника Управління безпеки дорожнього руху Національної поліції Василь Брянцев. На другому місці – управління транспортом в нетверезому стані. Далі йде порушення правил маневрування, порушення правил проїзду перехресть. Замикає список п’ятірки основних причин ДТП недотримання дистанції. У поліції впевнені, що автоматична система фіксації порушень допоможе скоротити аварійність на автодорогах як мінімум на 30%.

Але повноцінно запустити систему не вдається вже кілька років. Закон №596-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху”, який легалізував відео- та фотофіксацію порушень ПДР, президент Петро Порошенко підписав ще в серпні минулого року. З того часу в МВС неодноразово озвучували терміни введення цієї системи, але далі тестів і “пілотів” справа не зрушилась. На початку липня цього року в МВС з пафосом заявили про те, що система автоматичної фіксації порушень ПДР запрацювала в тестовому режимі. Щоправда, “пілот” виявився більш ніж скромним – в центр обробки даних надходить інформація, отримана всього лише з трьох камер. Одна з них розташована в Києві та дві – в Одесі. Але, тим не менше, тоді глава Нацполіції Хатія Деканоїдзе запевнила, що повноцінно система буде запущена у вересні-жовтні.

Однак, як виявилося, проект знову забуксував. Тепер в Нацполіції всерйоз задумалися, чи не повернути на дороги інспекторів з радарами в руках. “Як скоро ми їх повернемо – невідомо, оскільки є технічні та нормативні проблеми їх використання. Сподіваємося встигнути до кінця року”, – говорить Василь Брянцев. Йдеться про вимірювач швидкості TruCAM, який може працювати в двох режимах: ручному та автоматичному. Тобто прилад можна тримати в руках як звичайний радар, і інспектор буде самостійно визначати, швидкість якого саме автомобіля потрібно виміряти. Для роботи в автоматичному режимі TruCAM встановлюють в спеціальний броньований бокс, прилад постійно вимірює швидкість всіх авто і при виявленні порушення автоматично зберігає фотознімок або відеоролик.

Але як саме будуть використовувати TruCAM, незрозуміло. “Застосовувати радари в ручному режимі не дозволяє закон про Нацполіцію. Тому TruCAM може бути використаний тільки в автоматичному режимі”, – говорить автоюрист Володимир Караваєв. Але впровадити автоматичну фіксацію порушень ПДР не дозволяє відсутність нормативної бази, а також галузевих стандартів і технічних вимог до обладнання. “Для того щоб ця система працювала і давала результат (не кількість штрафів, а підвищення безпеки дорожнього руху), вона повинна працювати таким чином, щоб порушники не змогли ставити під сумнів її об’єктивність і надійність. Тобто, крім законодавчої бази (яка вже є), повинен бути затверджений технічний регламент, в якому буде повністю прописаний алгоритм роботи системи – від автоматичної фіксації інформації до її обробки, передачі і зберігання”, – відзначає віце-президент всеукраїнської громадської організації “Товариство учасників руху” Віктор Козоріз.

А ще потрібні гроші для того, щоб закупити прилади, встановити їх на аварійно-небезпечні ділянки автодоріг і інтегрувати в роботу Центру обробки інформації.

У спадок від ДАІ новій поліції дісталося близько 170 TruCAM, в той час як, за попередньою оцінкою, в Україні треба встановити від 3 тис. до 5 тис. таких приладів. Глава МВС Арсен Аваков заявив, що для цього необхідно “кілька мільярдів доларів”. Зрозуміло, що за рахунок держбюджету це зробити нереально. Залишається шукати інвестора, який профінансує цей проект, а вкладені кошти повертатимуть за частку від штрафів. Але конкурс так і не оголосили. “Сподівалися, що на запуск цієї системи виділять гранти якісь міжнародні організації або уряди інших країн. Але поки про це нічого не відомо”, – говорить Віктор Козоріз.

ДОКЛАДНІШЕ ПРО ЛОБІЮВАННЯ ПОЛІЦІЇ ЧИТАЙТЕ ТУТ

Так що, судячи з усього, в МВС будуть лобіювати повернення ручної фіксації порушень ПДР. Причому у цієї ідеї є і прихильники в громадських організаціях. “Нова поліція відмовилася від використання радарів, щоб не бути схожою на колишню ДАІ і не накликати на себе негатив водіїв. Зараз всі побачили, що кількість порушень на дорогах зростає, смертність також, і з цим якось треба боротися. Ось вирішили повернутися до ТгuСАМ”, – розповідає Віктор Козоріз. Хоча, зрозуміло, що тільки за допомогою контролю швидкості руху транспортних засобів проблему аварійності на дорогах не вирішити. Для цього потрібна комплексна програма підвищення безпеки дорожнього руху, якої в Україні поки немає. А що стосується впровадження автоматичної фіксації порушень ПДР, то, як прогнозують експерти, в кращому випадку вона може запрацювати не раніше другого півріччя 2017 року та й то за умови, що будуть схвалені всі нормативні акти, необхідні для її впровадження, і знайдуться гроші для запуску цього проекту.

Деловая столица

Tags: , , , ,

This entry was posted on П’ятниця, вересня 9, 2016 at 11:20 and is filed under Новини, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.