Техно-лобі

На цих виборах у Facebook, Apple, Amazon і Google є пріоритети, від оподаткування до торгівлі і національної безпеки, пише ukrainelobbying.

Коли кандидати в Президенти США Хілларі Клінтон і Дональд Трамп вийшли на сцену в Нью-Йорку в Університеті Хофстра, для своїх перших формальних дебатів, віч-на-віч, вони перебували під пильним наглядом керівників компаній і лобістів цих компаній.

Обидва кандидати активно висловлювалися з ключових питань, які близькі серцям технологічних компаній – таких як світова торгівля. Дін Гарфілд, президент і CEO технологічної групи Technology Industry Council (ITIC), яка базується у Вашингтоні, вказує, що це незвично, коли торгові угоди, такі як Транснаціональне Тихоокеанське Партнерство (TPP), займають центральне місце під час виборів Президента.

І Клінтон, і Трамп оголосили про свою незгоду з угодою TPP. У той же час, Дональд Трамп, виступаючи в січні в Університеті Лінчбурга, сказав про своє бажання, щоб Apple знову почали виробництво своїх комп′ютерів у Штатах.

І торгівля, і технології, як видається, стоять на порядку денному. Але про що ще хочуть почути технологічні компанії від Трампа і Клінтон? Публічні заяви обох кандидатів з ключових питань, а також їх загальнодоступні лобістські записи, були задокументовані Центром Відповідальної Політики (Center for Responsive Politics, CRP) на сайті Opensecrets.org, які разом забезпечують великий масив інформації про питання основних технологічних компаній, якими вони стурбовані в контексті виборів в цьому році.

Google: антиконкурентоздатність, питання праці та авторського права

Згідно CRP, лідер серед компаній за витратами на лобіювання – компанія Alphabet, материнська компанія для Google. У 2016 році (станом на 9 серпня), Alphabet витратили $8.04 млн. на лобіювання – взявши цього разу темп трохи менший, ніж у минулому році. Тоді Alphabet витратили $16.66 млн.

Головні питання, які Alphabet намагалися вирішити грошима, стали: авторське право, патенти і торгові знаки (спільний пункт для всіх технологічних компаній, включених в список), трудова зайнятість, антимонопольні питання і проблеми на робочому місці, питання безпеки споживчих товарів, науки, технологій і національної безпеки. І все ж, деякі з найбільших проблем, пов’язаних з урядом, лежать за межами США – зокрема, в Європі. Європейська Комісія підозрює Google в порушенні правил ЄС, пов’язаних з порівнянням товарів і цін в Google.

Amazon: податки, безпека продукції і авіація

Дані CRP свідчать, що Amazon витратили $5.81 млн на лобіювання у Вашингтоні. Компанія використала кошти для лобіювання питань, пов’язаних з комп’ютерами та технологіями, оподаткуванням, безпекою споживчих товарів, транспортуванням і торгівлею.

Також не стало сюрпризом, що Amazon лобіює питання, пов’язані з авіацією, літаками та аеропортами – враховуючи використання компанією безпілотних літальних апаратів і доставки товарів по місту.

Facebook: національна безпека, інтелектуальна діяльність і патентне право

Facebook посідає третє місце за витратами на лобіювання, згідно CRP, з показником $4.97 млн. у цьому році. І також, у них достатньо проблем з урядом, про які варто потурбуватися.

Національна безпека, інтелектуальна діяльність, комп’ютери та інформаційні технології, авторське право, патенти і торгові знаки, оподаткування – складають п’ять основних питань, які були обрані для лобіювання.

Серед законопроектів, до яких Facebook запропонували коментарі, є закон про “Вимогу звітності про терористичну діяльність в мережі” – який був розкритикований Вашингтонським Центром розвитку демократії і технологій. Він вимагає від усіх провайдерів послуг інтернет-зв’язку повідомляти державним органам про “діяльність, що здається їм терористичною”, яку здійснюють за допомогою їхніх послуг.

CEO та засновник Facebook Марк Цукерберг також активно лобіював імміграційну реформу. Він пристрасний прихильник імміграційної реформи, яку лобіює група FWD.us. Засновник Microsoft Білл Гейтс, і засновник Napster Шон Паркер, також значаться серед засновників і членів цієї групи.

Apple: оподаткування, телекомунікації і битва за авторські права

Компанія Apple вже знайома з президентською політикою. Девід Аксельрод, колишній головний стратег і старший радник Барака Обами, в своїх мемуарах описує відмінну історію. Believer (віруючий) – те, як він описує телефонну розмову зі Стівом Джобсом, співзасновником Apple. Джобс був незадоволений політичним медіа консультантом Обами, в зв’язку з чим попросив про особисту зустріч зі ще тоді сенатором Бараком Обамою.

Аксельрод цитує Джобса: “Те, що робить ваша галузь, якщо ви можете назвати це галуззю – справжня фігня. Ви, хлопці, взагалі нічого не знаєте про комунікації”.

У ці дні, Apple набагато більше займається урядом, від їх “розборок” з ФБР на початку цього року з питання про те, чи повинні вони “розблокувати” iPhone в зв’язку з атаками в Сан-Бернардіно. Або ж більш пізні суперечки між Apple і Європейською комісією. Apple звинувачується в несплаті податків в Ірландії, які оцінюються в €13 млрд, плюс відсотки.

Центр Відповідальної Політики показує, що Apple витратили порівняно скромні $2.25 млрд на лобіювання в 2016 році. Тож не дивно, що топ-5 питань були пов’язані з податками, авторським правом, патентами і торговим знаком, телекомунікаціями, торгівлею, комп’ютерами та інформаційними технологіями.

Питання з авторським правом цілком зрозумілі, враховуючи потужні судові баталії, які Apple затіяли проти Samsung. Apple відстоює право зберегти унікальні елементи своєї продукції (справа знаходиться на розгляді в Верховному суді США).

ukrainelobbying

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

This entry was posted on четвер, листопада 17, 2016 at 13:53 and is filed under Закордон, Статті. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.