В’ячеслав Богуслаєв

Колишній “регіонал” лобіює надання масштабних податкових пільг своєму виробнику авіаційних двигунів “Мотор Січ”, що входить до числа найприбутковіших компаній України, пишуть top-news.

Запорізьке ПАТ “Мотор Січ” вже давно є провідним українським підприємством з випуску авіаційних двигунів для літаків і вертольотів. Ця діяльність приносить компанії чималий прибуток, за показниками якого “Мотор Січ” входить в число найбільш рентабельних промислових підприємств країни. Тільки в минулому році консолідований чистий прибуток компанії склав майже 3,4 млрд. гривень, збільшившись більш ніж удвічі в порівнянні з 2014 роком.

Структура власності “Мотор Січі”, в яку входять запорізькі моторобудівний і машинобудівний заводи, Лубенський верстатобудівний, Волочиський машзавод і власна авіакомпанія, до кінця не розкрита. Найбільшим акціонером є панамський офшор Business House Helena, якому належить 17,3% акцій підприємства. Ще майже 15,8% особисто володіє В’ячеслав Богуслаєв – почесний президент “Мотор Січі”, власник Мотор-банку і за сумісництвом депутат Верховної Ради, де він входить в групу “Воля народу”. У своїй декларації за 2015 рік В’ячеслав Богуслаєв не вказує Business House Helena в числі своїх активів, так само як і свого сина Олександра в складі членів сім’ї. Втім, як зазначають джерела “олігарха”, за фактом саме Богуслаєв-старший зі своїм сином контролює майже 70% акцій “Мотор Січі”.

Зв’язок з підприємством, що працює в авіаційній галузі, не заважає колишньому “регіоналу” неприховано лобіювати власні бізнес-інтереси. Минулого тижня разом з групою нардепів-земляків Богуслаєв зареєстрував у парламенті цікавий законопроект – про внесення змін до закону “Про розвиток літакобудівної промисловості” (в частині забезпечення умов розвитку вітчизняного літакобудування).

“Без авіації в української економіки немає майбутнього, та й обороноздатність забезпечити неможливо без сучасної бойової авіації, без сучасних комплексів”, – вказали стривожені ініціатори законопроекту і запропонували створити умови для розвитку літакобудування шляхом надання підприємствам-учасникам галузі широкомасштабних пільг. А саме, з оплати ввізного мита, земельного податку, ПДВ і податку на прибуток на найближчі 8 років – до 2025 року. Це, на думку Богуслаєва, надасть державним підприємствам України можливість “підвищити ефективність розробки, серійного виробництва, продажу та післяпродажного обслуговування вітчизняних літаків Ан-2-100, Ан-74, Ан-140, Ан-148, Ан-158, Ан-178, Ан-124, Ан-132 та їх модифікацій”.

Все б нічого, але турбота про державні інтереси колишнього “регіонала”, що давно і щільно співпрацює з Росією, чий завод продовжує поставляти двигуни і комплектуючі до них на підприємства, що працюють на Міноборони РФ (наприклад, Арамільський авіаційний ремонтний завод), має іншу сторону медалі. Зазначений законопроект пропонує надати пільги всім підприємствам, що підпадають під дію норми статті 2 Закону України “Про розвиток літакобудівної промисловості”. Згідно із законом, до цього списку входять не тільки літакобудівельники, але і компанії, що ведуть виробництво і ремонт авіаційної техніки та авіаційних двигунів.

Тобто, в разі прийняття закону, ініційованого почесним президентом і акціонером ПАТ “Мотор Січ”, зазначені пільги гарантовано отримає ПАТ “Мотор Січ”. Яке зможе після цього, ймовірно, ще більш істотно наростити свої прибутки, і виплачувати Богуслаєву більше дивідендів (в минулому році вони склали близько 7,7 млн. гривень).

top-news

Tags: , , , , , , , , ,

This entry was posted on Четвер, грудня 1, 2016 at 11:03 and is filed under Статті, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.