Денис Базилевич.

Денис Базилевич.

Врегулювати лобіювання у Парламенті на офіційному рівні пропонують у комітеті із питань правової політики та правосуддя, повідомляє ТРК Рада.

Петро КУЗИК, ведучий: Врегулювати лобіювання у Парламенті на офіційному рівні пропонують у комітеті із питань правової політики та правосуддя. Депутати разом із експертами та громадськими діячами обговорили перспективу законодавчого врегулювання суспільних відносин, пов’язаних із просуванням інтересів. У Верховній Раді зареєстровано 2 законопроекти щодо створення нового правового механізму впливу громадян чи організації на органи державно влади, посадових і службових осіб. Далі тему продовжать мої колеги.

ЖУРНАЛІСТ: Лобіювання в Україні існує де-факто, однак воно має кулуарний і корупційний характер. Тоді як, до прикладу, у США та багатьох європейських країнах це питання законодавчо врегульовано, хоча оптимальної та досконалої системи немає ніде у світі. В Україні теж неодноразово пропонували зробити цей крок.

Наталія НОВАК, голова підкомітету комітету з питань правової політики та правосуддя: Ще в 1992-му році народний депутат Сумін вже подав тоді закон про лобізм. У 99-му році депутат Шаров і депутат Сахно подавали 2 окремих закони на цю тему. Подавали також депутат Гринів і Ткаченко, мені здається, в 2003-му році. Був підготовлений закон Кабінетом міністрів в 2009-му році, але наразі він так і не був розглянутий у Верховній Раді.

ЖУРНАЛІСТ: Зараз у Верховній Раді зареєстровано 2 альтернативних законопроекти. Вони, зокрема, передбачають створення відкритого реєстру лобістів, який має бути інтерактивним і безкоштовним. Лобістами зможуть бути як фізичні, так і юридичні особи, а послуги лобіювання вони зможуть надавати або за винагороду, або без неї. Також пропонується поширювати дію закону лише на нормотворчу діяльність Верховної Ради з перспективами у майбутньому поширити її і на інші органи центральної влади та на рівень місцевого самоврядування. Поки що цього зробити неможливо. Учасники зібрання зазначають, що ухвалення законопроекту зможе боротися з політичною корупцією.

Марія ІОНОВА, в. о. голови комітету з питань європейської інтеграції: Я впевнена абсолютно, що ці 2 законопроект, я би за мету ставила спільний об’єднаний законопроект, де би ми обговорили всі ті аспекти, які викликають якісь занепокоєння, і я просто нам всім бажаю плідної роботи. Я впевнена, тут не треба поспішати. Я просто впевнена, що нам тут треба всі загрози вивчити, врахувати і вийти на один спільний проект.

Денис БАЗИЛЕВИЧ, директор ГО “Інститут професійного лобіювання та адвокасі”: Зараз у мене є альянс, так, тому що питання урегулювання лобістської діяльності воно, можна сказати, є мейнстрімом у світовій практиці. Дуже багато є трендів уже в розробці модельного законодавства на рівні міжнародних організацій, і ми знаємо, що це якраз і Рада Європи, і низка інших організацій, яка рекомендує, що може бути взяте як алгоритм вирішення цих питань.

ЖУРНАЛІСТ: Водночас в учасників обговорення виникло чимало зауважень до документів, зокрема вони запропонували чіткіше прописати критерії стосовно того, хто матиме право займатися лобізмом, визначити, чи можна вважати таку діяльність професійною. Також учасники обговорення акцентували на тому, що необхідно чітко з юридичної точки зору визначити порядок реєстрації лобістів, отримання ними прибутку і сплати податків. Крім того, підмітили і певні географічні розмежування, адже включеними до реєстру лобістів можуть бути фізичні особи, які проживають в Україні не менше 5-ти років, але не зареєстровані на тимчасово окупованій території або в зоні АТО.

Ігор ЛАПІН, член комітету з питань правової політики та правосуддя: Якщо ми відмовляємося від тих територій, і кажемо, що це вже ніколи не буде Україною, то ми можемо кожен раз прописувати закон під іншу область. Я вважаю, що це якось трошки дискримінаційний характер носить, тим більше, є люди незареєстровані, але тим не менше проживають все життя в Україні. Інше питання, як врегульовувати поняття податкового законодавства в даному випадку, це вже питання вже буде іншого предмету дискусії.

ЖУРНАЛІСТ: Хоч ця тема і потребує ще значного обговорення, а документи доопрацювання, учасники круглого столу відмічають: безумовним плюсом є старт публічної дискусії на цю тему, оскільки лобіювання є рушійним механізмом економіки будь-якої процвітаючої країни.

ТРК Рада

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

This entry was posted on п’ятниця, грудня 16, 2016 at 11:22 and is filed under ВІДЕО, Статті, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.