Ледар.

Ледар.

Мій колега погано працює. Що робити?

30% росіян кинули б роботу, будь у них така можливість, а 10% жителів Росії не отримують ніякого задоволення від своєї професії, порахував ФОМ. Не дивно, що багато хто робить роботу недбало, халтурять і скидають свої обов’язки на колег і підлеглих. “Секрет” дізнався у HR-фахівців, чи варто скаржитися на колегу-неробу начальству, коли пора це зробити і в якій формі краще повідомити керівникові про те, що один зі співробітників неефективний.

Тетяна Канонерова
Експерт кар’єрного напрямку HeadHunter
Якщо вам здається, що колега не справляється з обов’язками, а керівництво цього не бачить, я б поставила собі два запитання: наскільки об’єктивно я можу оцінити ефективність свого колеги і чи позначається його непрофесіоналізм на моїй роботі.

Часто рядові співробітники не бачать всієї картини цілком, а це завдання керівника. Однак якщо у вас на руках є незаперечні факти, варто обговорити їх з колегою, щоб почути його точку зору на те, що відбувається, і пояснити, що його помилки позначаються і на ваших результатах. Якщо ви не прийдете до розуміння, попередьте його, що збираєтеся обговорити це з керівником. Я б запропонувала покликати на цю зустріч і самого винуватця дискусії – всі сторони зможуть висловитися.

Чого я не раджу робити, так це підставляти колегу за допомогою інтриг – професіоналам цієї справи мої поради не потрібні, а любителі з великою ймовірністю підставлять самі себе.

У мене є приклад з практики однієї компанії: новий співробітник, на якого покладалися великі надії, в своєму особистому блозі публічно ділився історіями, які користувачі сервісу писали в приватному листуванні. Це явно не відповідало базовим нормам професіоналізму і загрожувало компанії репутаційним збитком. Колеги повідомили про це керівнику. Після бесіди зі співробітником і колективом він прийняв рішення розлучитися з цією людиною.

Ще приклад. Новий співробітник явно не справлявся з обов’язками, але колеги це ігнорували, вважаючи, що керівник сам повинен все бачити і вирішувати. Дійсно, через півроку зі співробітником розпрощалися. Керівник потім пояснив, що розумів все з самого початку, але розмовляв з людиною кілька разів і давав йому шанси на виправлення. Колеги про ці бесіди не знали, так що не завжди начальство таке сліпе, як вам здається.

Катерина Гаврилова
Генеральний директор рекрутингового агентства DigitalHR
У компаніях з добре збудованими процесами кожен співробітник розуміє, що працює заради спільної мети. Тому будь-яка людина, яка не справляється зі своїми обов’язками, віддаляє компанію або команду від її досягнення.

Варто звернути на це увагу, дотримуючись ділової етики та елементарної ввічливості. Спочатку поговоріть безпосередньо з колегою: “Я помітив, що останнім часом у тебе виникають складнощі у спілкуванні з клієнтами. Може, варто спробувати по-іншому?” Пам’ятайте, що не треба переходити на особистості, ви обговорюєте тільки факти і ситуацію, що склалася. Якщо ви бачите, що людина відкрита до співпраці і хоче виправитися, вдихніть спокійно і подумайте, як можна уникнути повторення таких же проблем: зібрати нараду або запропонувати нову ідею для впровадження.

Якщо колега не реагує, погоджується з вами, але нічого не робить, або у нього нічого не виходить, можна влаштувати тристоронню зустріч з керівником. Такий формат повинен розкрити справжню проблему в ситуації: погано збудовані бізнес-процеси, некомпетентність співробітника або професійне вигорання.

І взагалі, треба визначити, що означає “погано працює” – це систематичне явище або рідкісні недоліки. Один наш кандидат, який справив феєричне враження на співбесіді і якому стабільно давали позитивні рекомендації, через місяць став викликати підозри у клієнта в тому, що не справляється з завданнями.

Зустрілися-поговорили, все виявилося просто: завдання вакансії не відповідали реальним. Ситуацію вдалося змінити. Але при такій розмові будьте готові до всього, можуть спливти конфлікти в колективі, особисті проблеми співробітника, бардак в бізнес-процесах. Це все ж краще, ніж байдужість, яке рано чи пізно змусить вашу компанію зупинитися у розвитку.

Максим Ентензон
Керівник напрямку підбору та адаптації персоналу “Связного”
Скаржитися на якість роботи колег керівнику не зовсім коректно. Це означає, що у того, хто скаржиться, є зайвий робочий час, який він витрачає на спостереження за поведінкою інших людей замість виконання прямих обов’язків. Крім того, скарги начальству можуть привести до погіршення атмосфери в колективі, напруги, дестабілізації робочого процесу, а не до поліпшення.

Єдиний випадок, коли така розмова з керівником доречна, – якщо недбале ставлення колеги безпосередньо впливає на виконання ваших робочих завдань, якщо ситуація повторюється регулярно і вичерпані всі способи вирішити проблему без начальства. Втім, навіть у цьому випадку краще уникнути звинувачень колег і розповісти про виконану роботу особисто вами, про ті кроки, які ви зробили для подолання труднощів. Висновки про провину співробітника в невиконанні загальних планів керівник може зробити самостійно.

Світлана Фонарьова
HR-директор рекрутингової компанії Hays в Росії
Якщо ви помітили, що ваш колега погано працює, а керівництво цього не помічає, то у вас два варіанти: повідомити про це менеджеру або залишити при собі. Вибір залежить від прийнятої в компанії культури і від безпосереднього керівника.

Якщо керівник вітає культуру відкритості і формат партнерських відносин, то є сенс звернутися до менеджера. Хороший менеджер зацікавлений в тому, щоб співробітники були захоплені своєю справою і показували гідні результати. Розмова допоможе керівнику і його команді, а згодом – і самому співробітнику. Але перш ніж йти до менеджера, поговоріть з колегою, поцікавтеся його роботою і з’ясуйте, чи все у нього добре. Якщо у співробітника немає ніяких різких причин, сміливо йдіть з проблемою до керівництва.

Наприклад, ви працюєте у відділі продажів, де в якості KРІ потрібно вносити інформацію в CRM-систему, а ваш колега цього не робить – або робить недобросовісно, що впливає на комунікацію з клієнтом і в подальшому на всі бізнес-процеси. Ви можете сказати менеджеру, що їздили на зустріч, обговорили такі моменти, а в системі зараз суцільна абракадабра або зовсім нічого нема.

Якщо ж ви працюєте в компанії, де формат відкритого зворотного зв’язку не прийнятий, діє закрита культура за принципом “не лізь, поки не запитають”, то розмова з менеджером на тему співробітника, який погано працює, може привести до негативного результату. Вас можуть вважати вискочкою, це стане відомо всій команді, і вона перестане вас приймати.

Євгенія Дворська
Гендиректор JJuber
Якщо колега погано працює, а керівництво цього не помічає, можливо, питання в керівництві? Тобто або керівництву це зручно з якихось причин, або керівник сам не дуже компетентний, щоб оцінити ситуацію. У будь-якому випадку ставити себе на місце керівника і “вершити правосуддя” не дуже правильно, тому що ви – поки не він, на жаль.

Звернути увагу на погану роботу колеги я б порадила, коли результат його роботи впливає на ваш і цей вплив негативний. При цьому ви вже поговорили з колегою, пояснили йому ситуацію, і він відмовився щось змінювати в своїй роботі. Ось тут ви абсолютно точно не зіпсуєте собі карму, вказавши на непрофесіоналізм співробітника. Тільки знову ж нюанс – що і як говорити. Постарайтеся робити акцент на собі і своїх результатах, на те, якими вони могли бути при співробітництві з цим колегою. Далі варто згадати, що ви зробили, щоб виправити ситуацію, ну і в фіналі запропонувати варіант вирішення проблеми. Одним словом, тільки конструктив і ніяких чвар.

Олена Владімірська
Засновник кадрового агентства Pruffi
По-перше, треба чітко розуміти, що означає “погано працює”. Часто відбувається така історія: “Мені здається, людина погано виконує обов’язки, тому що я не бачу її роботу, або не розумію того, що вона робить, або вона мені особисто неприємна, або у неї інший стиль роботи”. Вам може здаватися, що, якщо ви сидите в офісі до ранку, так повинні робити всі, а насправді хтось просто структурував свої справи.

Повинні бути оцифровані показники. Якщо з них видно, що ви зробили роботу за колегу, – звичайно, потрібно йти до свого безпосереднього керівника, але не зі смаківщиною, а з реальними цифрами. Вам потрібно показати, до чого саме привела незроблена робота і в чому це виражається. Нічого особистого в стилі “Вася негарний, поганий” або “просто мені не подобається”.

Після оцифровки ви повинні представити начальству цю інформацію, але не з серії “розпорядіться Васею”, а “давайте наступного разу перерозподілимо роботу”. Ви можете сказати, що це не ваші обов’язки, і запропонувати зняти їх з вас або попросити надбавку за виконання чужої роботи.

Звичайно, треба бути готовим до того, що ніякого захоплення у Васі це не викличе. Ви наживає собі як мінімум недруга, а найімовірніше, ворога. Ви повинні чітко розуміти ці ризики.

Секрет

Tags: , , , , ,

This entry was posted on понеділок, січня 23, 2017 at 12:31 and is filed under Закордон, Статті, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.