Нібулон Експрес.

Нібулон Експрес.

Миколаївці старшого покоління добре пам’ятають, як 25 років тому до Одеси, Запоріжжя та навіть до Дніпропетровська можна було дістатися по воді на суднах типу “Ракета”, і це було дуже комфортно, зручно і недорого.

На жаль, за часів незалежності більшість річок обміліла, річкове судноплавство, так само, як і українське суднобудування, практично припинили своє існування, і мало хто вірив, що все це можна відродити.

А от керівник лідера української аграрної галузі – компанії “НІБУЛОН” Олексій Вадатурський не просто вірив, а й зібрав навколо себе професійну команду однодумців, і разом вони розробили та втілюють у життя масштабний проект з відновлення судноплавства річками Дніпро та Південний Буг.

Про нібулонівский вантажний флот ми неодноразово розповідали на сторінках нашого видання (Рідне Прибужжя), сучасні буксири та несамохідні судна під прапором компанії вже давно перевозять продукцію вітчизняних виробників на термінали для подальшого експорту в різні країни світу. І ось довгоочікувана подія: два пасажирські судна “НІБУЛОН” Експрес 1″ та “НІБУЛОН” Експрес 2″ поповнили плавучу флотилію підприємства! 16 листопада 2016 року від причалу Миколаївського річкового вокзалу було здійснено перший прогулянковий рейс акваторією Південного Бугу вздовж берегової лінії міста.

Окрім журналістів миколаївських та київських ЗМІ, пасажирами стали губернатор Миколаївської області Олексій Савченко, голова обласної ради Вікторія Москаленко, мер Миколаєва Олександр Сєнкевич, голова Новоодеської райдержадміністрації Євгеній Вербін, мери міст Вознесенська та Черкас, відповідно Віталій Луков та Анатолій Бондаренко, мер Нової Одеси Олександр Поляков.

Зовні судно схоже на вищезгадані “ракети”, але це тільки зовні. Цей тип класифікується як судно на підводних крилах “Восход”. Плавзасіб має вагу 28 тонн, довжину 28 метрів, ширину 6 метрів, швидкість від 65 до 67 км/год набирає за лічені секунди. Дальність автономного плавання – 500 кілометрів, або сім годин. Місткість пасажирів – 79. Судно має салон бізнес-класу, обладнано усіма необхідними протипожежними та рятівними засобами, міні-камбузом, санітарною кімнатою, підігрівом кают, відео- та аудіосистемами. Остання надає можливості чути та бачити усе, що відбувається у салоні. Тож у випадку неординарної ситуації допомога буде надана вчасно. Є на судні і безкоштовна точка доступу до мережі Інтернет.

Керувати суднами будуть молоді капітани. Справа в тому, що коли в компанії почалися пошуки кадрів для цих суден, виявилося, що в Україні є лічені фахівці з потрібною спеціалізацією, та й ті востаннє сідали за штурвал пасажирського судна понад 20 років тому, або й взагалі вже на заслуженому відпочинку. Тож у компанії вирішили підготувати свої молоді кадри. З цією метою з Нідерландів до Миколаєва прибули досвідчені фахівці, які і проводять навчання з нібулонівцями.

Відповідно до планів компанії з весни будуть розпочаті регулярні рейси з Миколаєва до Нової Одеси та Вознесенська, а влітку городяни зможуть вже подорожувати до Києва, історичних місць Черкащини та на відпочинок до Кінбурнської коси і т. ін. Це дуже зручно, адже, наприклад, замість чотирьох годин до Кінбурна по воді можна дістатися за 1 годину 20 хвилин без пересадок! Це відкриє перспективу комфортного сімейного відпочинку у вихідні дні для багатьох миколаївців та гостей міста.

Високу оцінку діяльності компанії “НІБУЛОН” і окремо її очільнику Олексію Вадатурському дав губернатор Миколаївської області Олексій Савченко. “Я приємно вражений такою знаковою для нашої області подією, – зазначив він. – Звертаюся особисто до представників ЗМІ з проханням широко інформувати про такі позитивні події на Миколаївщині. Це підприємство піклується про нас, підтримує на ділі наших громадян. Сьогодні ми тут не випадково усі разом: і мер, і голова облради, бо хочемо разом подякувати Вам за справжнє свято для наших земляків. Я хочу наголосити, що це далеко не перший, як завжди, вдалий соціальний проект компанії”. У ході спілкування з журналістами губернатор висловив свою категоричну незгоду щодо деяких державних податків: “Я звернувся особисто до Прем’єр-міністра з листом, щоб 10 відсотків з річкового збору залишалося в області, а ще 10 надходили до миколаївського бюджету у разі перевищення планових митних надходжень”.

У свою чергу, Миколаївський міський голова Олександр Сєнкевич додав: “Я вважаю, що Олексій Опанасович є гуру нашого річкового пароплавства, він добре розуміє усі нюанси та переваги водних перевезень, він підтримує мою думку з приводу того, що порти нічого не дають у місцеві бюджети. Я казав і кажу: додаткових податків нам не потрібно, треба правильно розподіляти ті, що отримуємо. Я дуже ціную його підтримку, у нас є порозуміння та перспективні плани на подальшу співпрацю. Сподіваюся, що в Кабміні також підуть нам назустріч, і Миколаївщина та інші області, що мають водне сполучення, будуть справедливо отримувати надходження у місцеві бюджети”.

Виявилося, що Олександр Сєнкевич разом із Олексієм Опанасовичем уже вели мову про реалізацію спільного проекту щодо облаштування причалу біля міськради: “Я сподіваюся, що ми зробимо днопоглиблення, і містяни зможуть користуватися пасажирськими суднами безпосередньо з центру Миколаєва, з нижньої набережної. Я особисто мрію, що згодом там з’явиться невеликий річковий вокзал. Упевнений, що Миколаїв має в Україні унікальний ресурс для водних перевезень – це берегова лінія завдовжки 132 метри. На жаль, останні роки він не використовувався за цим призначенням, і я дуже вдячний компанії “НІБУЛОН” за те, що вони не тільки заробляють, а й виконують таку важливу місію, як відновлення річок. Це підприємство – єдине в Україні, хто займається днопоглиблюванням, і навіть придбали для цього спеціальну сучасну техніку! Я дуже сподіваюся на плідну та довгострокову співпрацю, і ми, зі свого боку, будемо шукати можливостей для допомоги”.

“Коли планували сьогоднішню подію, стикнулися з проблемою, що ані в Ковалівці, ані в Матвіївці, ані на Кінбурнській та Волошській косах не знайшли діючого причалу, – підкреслив Олексій Вадатурський. Тому зараз перед нами найактуальніше завдання – будівництво причалів, щоб навесні запустити водні маршрути до Нової Одеси та Вознесенська. А загалом наша компанія буде продовжувати відродження Дніпра, Південного Бугу і Десни. Окрім вантажних перевезень, ми обов’язково відновимо пасажирські. Ця програма вже реалізовується, хоча в це мало хто вірив. Сьогодні ми довели, що по наших українських річках будуть ходити судна під українськими прапорами, з українськими екіпажами! Сподіваюся, що у недалекому майбутньому пасажири віддадуть перевагу саме цьому зручному та комфортному виду транспорту”.

Втім є й перепони на шляху до повноцінного розвитку річкового судноплавства. Деякі можновладці замість реальної допомоги, радше заважають, намагаючись обкласти бізнес додатковими податками, ввести нові, на кшталт річкового збору. В той час як у країнах Євросоюзу річковий збір відсутній. Там річкові перевезення мають значні державні дотації, акцизний збір на паливо для внутрішнього водного транспорту не сплачується. У США акциз на паливо для внутрішнього водного транспорту значно нижчий, ніж в Україні, і спрямовується на розвиток і субсидування внутрішнього водного транспорту. В Україні ж все навпаки. На думку Олексія Опанасовича, спроби ввести річковий збір – це лобі портів “Великої Одеси”, яким не вигідно, щоб Дніпро, Південний Буг були повноцінними транспортними артеріями. Олексій Опанасович та й інші фахівці проти прийняття існуючої редакції законопроекту “Про внутрішній водний транспорт” № 2475А, яким передбачається додатковий річковий збір на внутрішніх водних шляхах, який буде йти у бюджет адміністрації внутрішніх водних шляхів, а місцеві бюджети і громада нічого не отримають.

“На жаль, одним із авторів цього законопроекту є наш миколаївський народний депутат Борис Козир,– зазначив Вадатурський. – Саме через таку ситуацію практично знищена інфраструктура річкових вокзалів та причалів. Адже вони знаходилися у власності іншої адміністрації – Адміністрації річкових портів, яка за роки незалежності частину майна передала в оренду або продала, а тим, що залишилося, ніхто не займався. Багато причалів втратили необхідні глибини і, за великим рахунком, наприклад, з Миколаєва не можна нікуди виїхати річкою, адже вона обміліла до 1,65 м проти колишніх 2,90! Зараз ми вже підвищили глибину до 2,4 м. Я дуже вдячний мерам міст Миколаєва, Черкас, Кременчука, Канева, Херсона, які підписали листа на ім’я голови Верховної Ради України з проханням повернути цей законопроект у профільний комітет та доопрацювати його разом з місцевою владою, громадами, бізнесом, міжнародними фахівцями. Я сподіваюся, що з допомогою місцевих органів влади ми зможемо системно займатися відновленням водних шляхів”.

Вікторія ГОНОРАЦЬКА

Рідне Прибужжя

Tags: , , , , , , , , , ,

This entry was posted on Вівторок, січня 24, 2017 at 12:48 and is filed under Статті, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.