Невидиме лобіюввання.

На даний момент, індустрія лобіювання найбільш розвинена в Сполучених Штатах. Цьому сприяє двохсотрічна традиція, і, як наслідок, дуже розвинене законодавство, що регулює роботу лобістів і держслужбовців, пише Дмитро Герасименя для ukrainelobbying.

Однак, деякі особливості законодавства дозволяють замовникам лобістських послуг залишатися “невидимими”. І роблять вони це за допомогою благодійних та соціально-орієнтованих організацій. Для грошей, які були витрачені цими організаціями на придбання послуг лобістів або внески до виборчих скарбничок кандидатів, існує окремий термін “Dark money”.

Справа в тому, що дані організації не зобов’язані показувати джерела фінансування, а доповідають тільки про статті і суми витрат. Тому, різні компанії з різними цілями користуються їх послугами для просування своїх інтересів. Відзначимо відразу, що ми не демонізуємо дане явище, оскільки безліч організацій дійсно займаються суспільно-корисною діяльністю, при цьому не показуючи за чий рахунок.

Низка українських організацій зареєстровані в США в статусі NGO. Згідно з даними сайту Центру Відповідальної Політики Open Secrets, їх на даний момент чотири.

У всіх компаній в щорічних звітах стоїть 0 в графі “Витрати на лобіювання”. Однак, компанії витрачали частину доходів на такі активності, як “Організація і проведення конференцій, зборів та зустрічей” і “реклама і просування”. Дані заходи є частиною будь-якої серйозної лобістської кампанії, і відносяться до непрямого лобіювання. Тому, можна говорити про те, що організації витрачали кошти на лобіювання інтересів своїх донорів. Тим більше, що організація зустрічей і PR-кампаній – це основні послуги, які замовляють українські політики у зареєстрованих лобістів.

Лідером за витратами стала “Американська Торгова Палата в Україні” (ACC). За звітний період, з 2008 року, ACC витратили $6,163,169. В описі своєї діяльності компанія вказує: “Палата збирає і поширює інформацію для компаній-членів організації, забезпечує компанії можливістю спільного збору та отримання інформації від нових членів, займається просуванням реформ в Україні”. У графі витрат на лобіювання вказано 0. Але на рекламні послуги та організацію заходів ACC витрачають близько 20% щорічного бюджету.

Американо-Українська Бізнес Рада (USUBC) витратила на свою діяльність в США $2,199,096. Місія організації: “Збільшення товарообігу між Україною і США. Сприяння збільшенню активності американських компаній на українському ринку, залучення інвестицій. Просування ідеї сильних дружніх зв’язків для виконання місій Ради. Донесення ідей американського бізнесу українському уряду і приватному сектору”.

Діяльність, описана в місії Бізнес Ради, є поширеним пунктом у інших лобістських компаній. Витрати, які мають відношення до лобіювання, склали близько 10% від загальних щорічних витрат організації.

Український Інвестиційний Альянс витратив $1,318,462 в 2014 році. Згідно з інформацією з відкритих джерел організація займається дослідженнями та адвокатською діяльністю. Повні звітні дані щодо статей витрат ще не були опубліковані. Однак, відомо, що за два минулі роки Альянс замовляв лобістські послуги у компанії BGR Group на $120,000. Згідно з контрактом, американські лобісти, повинні “Надавати стратегічний консалтинг з економічних, політичних питань, а також консультації в сфері антикорупційних реформ. Barbour, Griffith & Rogers одні з лідерів на лобістському ринку США. У 2015 році їх дохід склав більше 17 мільйонів доларів США. Що примітно, BGR Group мають давню історію співпраці з країнами Східної Європи. Вони надавали лобістські послуги російській “Альфа-груп” і бізнесменові Олегу Дерипасці. А в 2003 році BGR Group отримали $320,000 від організації “Friends of Ukraine”. Одним з нових клієнтів BGR Group є український уряд з контрактом на суму $600,000 на рік.

Українська Медична Асоціація Північної Америки (Ukrainian Medical Association of North America) має найбільш скромний бюджет з усіх українських організацій. У 2011 році ними було витрачено $220,541.
Асоціація займається випуском медичних журналів, забезпеченням комунікації лікарів та інших професіоналів з медичної сфери.

Більшу частину коштів асоціація витратила на гранти та організацію заходів. З усіх українських NGO, які працюють в Штатах, дана асоціація найменш ймовірно займається лобіюванням у чиїхось інтересах, виходячи з інформації про витрати.

Таким чином, можна говорити про те, що частина NGO фактично займаються лобіюванням в інтересах своїх донорів, використовуючи законні способи не показувати джерела фінансування.

ukrainelobbying

Tags: , , , , , , , ,

This entry was posted on Вівторок, січня 24, 2017 at 12:11 and is filed under Закордон, Новини, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.