Київенерго.

Гучна обіцянка столичної влади не продовжувати договір з ахметовським “Київенерго” з його “грабіжницькими тарифами”, озвучена 23 січня главою апарату КМДА Володимиром Бондаренком, викликає резонне питання: за якою схемою місто зможе припинити співпрацю з енергетичним монополістом і хто, а головне, за якими цінами, буде поставляти тепло в квартири городян, пише ubr.

Партнер юридичної фірми Pravovest Денис Шкіптан припустив, що міськадміністрація буде будувати відносини з “Київенерго” за таким же принципом, як і з “Київводоканалом”.

“На компанію “Київенерго” київська влада не претендує і відбирати її у власника (Ріната Ахметова) ніхто не буде. Просто припинять договір оренди мереж для транспортування тепла (термін чинного закінчується в кінці 2017 р). “Київенерго” продовжить виробляти теплову енергію, але за її транспортування буде відповідати інша компанія”, – зазначив він.

Такий поділ призведе до появи в платіжках споживачів нової графи. Наприклад, зараз в рахунках за комунальні послуги є рядок “водовідведення гарячої води”. Цю послугу надає “Київводоканал”, який і отримує сплачені киянами гроші, хоча поставляє гарячу воду компанія “Київенерго”.

“Якщо розірвуть договір оренди з “Київенерго”, можуть використовувати аналогічну схему: купувати тепло у Київенерго, а за доставку платити іншій компанії. Або ж плата за доставку буде включена в один тариф за тепло. Безпосередньо “Київенерго” належать ТЕЦ-5 і ТЕЦ-6, які виробляють теплову та електричну енергію. Також вона керує сміттєпереробним заводом “Енергія”. Однак транспортування тепла здійснюється через мережу труб і підстанцій, частина яких знаходиться у володінні КМДА і тільки передані в оренду “Київенерго”, – уточнив Денис Шкіптан.

На думку юриста, КМДА може знайти іншу компанію для управління тепломережами, яка буде зобов’язана проводити заміну старих зношених труб за рахунок плати за транспортування тепла. При грамотному використанні подібної схеми і проведенні модернізації можна буде домогтися зниження вартості тепла.

“Істотна частка тепла втрачається під час транспортування через давно застарілі і зношені труби. Також, наприклад, припиняться “літні профілактики тепломереж”, – вважає Шкіптан.

Як додав UBR.ua директор енергетичних програм Центру світової економіки і міжнародних відносин Валентин Землянський, на модернізацію тепломереж Києва потрібні мільярдні інвестиції. Але, на думку експерта, компанія “ДТЕК”, що володіє 72,4% акцій “Київенерго”, має більше шансів залучити необхідні кошти на міжнародних ринках завдяки своєму імені.

“Можливо, їй вдалося б швидше залучити кошти. Треба правильно оцінювати економічний ефект. При нинішніх тарифах, в яких левову частку займає ціна газу, “Київенерго”, як компанія, що транспортує тепло, отримує мізерну суму – 15% від тарифу. Все інше йде в оплату за енергоносії”, – зазначив Валентин Землянський.

За його словами, потреба в щорічному фінансуванні підтримки роботи тепломереж становить близько 450 млн. грн. Половина цієї суми недоплачується, так як це автоматично спричинить за собою ще більше зростання тарифів.

“Необхідно вкладати на рік 400-450 млн. грн., у тарифі ж на інвестиційну програму закладено 250 млн. грн. У нас через ціни газу і так великі тарифи. Якщо ж додати ще й повноцінну інвестиційну складову, то тарифи стануть ще вищими”, – резюмував Землянський.

ubr

Tags: , , , , , , , , ,

This entry was posted on Середа, січня 25, 2017 at 12:05 and is filed under Новини, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.