26
Січ

Відповідальна поведінка

   Posted by: klimovy4   in Статті, Україна

КСВ.

КСВ.

Корпоративна соціальна відповідальність та пов’язана з нею робота pro bono вже перейшли з довільної в обов’язкову програму для українського юридичного бізнесу, пише Юридична практика.

Один з найуспішніших у світі підприємців і, до речі, син британського юриста Річард Бренсон вважає, що “успіху в майбутньому зможуть досягти тільки ті компанії, цілі яких сягають далі, ніж просто отримання фінансового прибутку”. Великі американські і європейські корпорації славляться своїм прагматизмом. Проте їх річний обсяг інвестицій в проекти з корпоративної соціальної відповідальності (КСВ), які приносять користь суспільству, але не мають прямої фінансової віддачі, оцінюється більш ніж в 2 трлн дол. США. У чому ж полягає конкретна користь КСВ і чому українські, юридичні фірми повинні звертати більше уваги на цю сферу своєї діяльності?

Втрачені можливості

На найбільш розвиненому ринку юридичних послуг у світі – в США – існує і реально діє Кодекс етики Американської асоціації юристів (ABA). У ньому правилом 6.1 передбачається професійний обов’язок кожного американського юриста надавати мінімум 50 годин консультацій pro bono на рік. У сформованих юрисдикціях кількість годин pro bono навіть розглядається в якості важливого критерію при складанні рейтингів юридичних фірм. Прикро, але в Україні, згідно з опитуванням, проведеним “Юридичною практикою” в 2015 році, 59% юристів взагалі не приділяли увагу роботі pro bono.

І дарма, адже користь корпоративної соціальної відповідальності фірми і діяльності pro bono не викликає сумнівів. По-перше, КСВ підвищує лояльність клієнтів і вартість бренду юридичної фірми. Глобальне дослідження Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study 2015 показало, що для 91% з 10 тисяч респондентів з усього світу активна КСВ-діяльність компанії впливає на вибір її бренду. 71% клієнтів готові навіть платити більше за товар або послугу від соціально відповідальної компанії. По-друге, КСВ юридичної фірми створює довіру і підтримку серед її стейкхолдерів, яка впливає на формування позитивної ділової репутації, що, в свою чергу, дозволяє фірмі прозоро та ефективно лобіювати свої інтереси. По-третє, до роботи в компанії, що підтримує продуману політику соціальної відповідальності, легше залучити справжніх професіоналів. У таких компаніях знижується плинність кадрів і в зв’язку з цим скорочуються витрати на навчання нових співробітників. Особливу роль репутація компанії грає саме при пошуку та залученні високопрофесійних кадрів, які зазвичай не тільки оцінюють рівень оплати праці, кар’єрні перспективи, а й дбають про власну репутацію і престиж.

Таким чином, соціальна відповідальність не просто сприяє поліпшенню репутації фірми, а й забезпечує конкурентну перевагу на довгострокову перспективу. Відповідно, юристи, котрі ігнорують соціальну відповідальність і pro bono, на ділі втрачають ефективний інструмент з побудови репутації антикрихкості, але ж, як сказав ще один бізнес-гуру Уоррен Баффет, “щоб побудувати репутацію, потрібно 20 років, а зруйнувати її можна за п’ять хвилин”.

На власному прикладі

Активна реалізація КСВ та ініціатив pro bono свідчить про те, що юридична фірма доросла до здійснення проектів не тільки заради отримання прибутку – вона готова робити внесок в розвиток суспільства. Мета Asters – на власному прикладі показувати відповідальний підхід до ведення бізнесу і встановлювати нові стандарти на юридичному ринку. Радує, що таку ж позицію поділяє більшість провідних юридичних фірм України.

Asters здійснює регулярну і системну діяльність у сфері відповідального ведення бізнесу. Ми реалізуємо свою стратегію КСВ в декількох напрямках. Наприклад, заснований в 2009 році проект ArtAsters покликаний підтримувати і популяризувати українське мистецтво. А до того напрямку відноситься одна з недавніх благодійних ініціатив – фінансова підтримка концерту оркестру New Era Orchestra і світової суперзірки класичної музики, лауреата премії Grammy Джошуа Белла в Києві. Ще одним пріоритетом для Asters є турбота про своїх співробітників. Зокрема, наша фірма була названа найкращим роботодавцем серед юридичних компаній України в 2015 році і одним з 20 найкращих роботодавців України у 2016 році згідно з дослідженнями журналу “Фокус”. Крім того, Asters визнана однією з кращих юридичних фірм для побудови кар’єри жінками-юристами в Україні за результатами дослідження Ukrainian Women in Law.

Юристи Asters регулярно супроводжують проекти на основі pro bono. Наприклад, недавно мої колеги брали участь у підготовці Оглядового звіту щодо реформи правової системи і системи управління під егідою Американсько-української ділової ради, а також виступали консультантами в зв’язку з передачею на постійне зберігання в “Мистецький Арсенал” унікального приватного зібрання відомого художника і колекціонера Ігоря Диченка. Флагманським КСВ-проектом нашої фірми є Юридична школа Європейської Бізнес Асоціації та Asters, унікальна безкоштовна освітня платформа для українських юристів, призначена для обміну досвідом і кращими прикладами юридичної підтримки та захисту бізнесу.

У вересні-грудні 2016 року в офісі Asters в Києві пройшов уже восьмий семестр Юридичної школи. В цілому за попередні вісім семестрів заняття в нашій школі відвідали понад 1000 слухачів. Спочатку викладачами Школи були тільки партнери та юристи Asters. У міру розвитку проекту до них приєдналися юрисконсульти провідних компаній України, представники судової та законодавчої гілок влади. У 2016 році участь у проекті в ролі викладачів взяли закордонні експерти, і Юридична школа вийшла на міжнародний рівень.

Минулого року значно зросла кількість слухачів, а також збільшилася кількість юристів з усієї України, які переглядають відеозаписи лекцій і матеріали занять онлайн (зокрема, кількість учасників Facebook-спільноти Школи виросла в чотири рази). Беручи до “уваги зростання популярності онлайн-освіти, подальші перспективи масштабування Юридичної школи EBA-Asters ми бачимо в ще більш активному використанні інноваційних технологій”.

Діяльність Юридичної школи покращує позиції HR-бренду Asters і надає можливість наочно продемонструвати найвищий експертний рівень юристів фірми. Крім того, даний проект вирішує одну з бізнес-задач Asters – дозволяє підтвердити свою репутацію лідера на юридичному ринку України і позитивно впливає на імідж Asters, визнаної найбільш соціально відповідальною юридичною фірмою України в 2016 році за результатами дослідження PLS Top Teams.

Нові стандарти

Я працюю в сфері корпоративних комунікацій на національному ринку вже більше п’яти років і з кожним роком все більше переконуюся, що КСВ-практики великих українських компаній поступово стають більш системними і конкретними. Це добра ознака тривалої інтеграції українського бізнесу в міжнародний діловий простір.

Для провідних юридичних фірм України вже не є актуальним питання необхідності КСВ в цілому. Головною темою дня стає правильна імплементація КСВ в існуючу стратегію розвитку бізнесу. Проте безліч юридичних фірм досі не приділяють достатньої уваги pro bono і соціальній відповідальності. Я думаю, що в міру подальшого “дорослішання” українського юридичного ринку ми будемо спостерігати тренд більш активного впровадження проектів КСВ в повсякденну роботу юридичних фірм всіх масштабів. Сподіваюся, з часом активна КСВ і діяльність pro bono стануть етичними стандартами для українських юристів, що однозначно піде на користь як репутації професії, так і розвитку всієї України.

Олег Киричук– PR-координатор ЮФ Asters, м. Київ, проводить заняття в Юршколі Asters

Юридична практика

Tags: , , , , , , , , ,

This entry was posted on четвер, січня 26, 2017 at 12:10 and is filed under Статті, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.