Соцмережі.

Соцмережі.

Великі парламентські сили звузили спілкування з виборцями в інтернеті.

Тарас Козуб і Сергій Клімович виявили парадокс, вивчивши представленість політичних сил в соцмережах, месенджерах і на інших платформах.

Фейсбук-повинність
Партійні сайти виглядають консервативно: контент складається з новин і заяв, роликів, анонсів. “У нас норма – кілька новин на день, фото- і відеоматеріали дають прес-служби. За ефективністю особливо не стежать: зі штабу спускають рознарядки на новини і просувають наші події на центральному сайті”, – сказав один з модераторів сайту БПП “Солідарність” у регіонах.

З креативом підійшли до новин у Радикальній партії: там орієнтуються на електорат і радують читачів новинами на кшталт “Команда Ляшка рятує коней від шкуродерів”.

“Народу цікаво, чим живе політик, про це і пишуть у Ляшка, – сказав “Сергій К., фахівець з комунікації, який працював з парламентськими силами останні 5 років. – В цілому ефективність сайтів залежить від того, скільки і яких ЗМІ передрукують матеріал: так як політновини читає кожен четвертий, тут править бал популізм, креатив і легкий візуальний контент – відео і фотожаби (різновид фотомонтажу. – Авт.)”.

Значно цікавіше виглядає присутність у соцмережах. Майже всі партії ведуть “Фейсбук” (а у “Солідарності” сторінки завели всі регіональні відділення). Цікаво, що, за даними авторів, у “Народному фронті” є негласна вимога до депутатів особисто вести сторінки і лайкати записи один одного і партії. Наприклад, нардеп Олександр Кодола лайкає майже всі записи “Фронту” (а деякі – навіть особисто Яценюк). А ось “ВКонтакте” використовують як дзеркало офіційного сайту, наповнюючи новинами.

Виділилася “Батьківщина”: у неї ВК – набір картинок, мемів. “Політики даремно недооцінюють ВК, там сидить вся проста, середня Україна, – сказав Сергій К. – А ось “Фейсбук” вже є у 90% депутатів, щоправда, активно використовують акаунти лише близько 40% з них”.

Вайбер і телеграм
“Високі технології”, месенджери, доступні обраним партіям. Канал в “телеграм” використовують тільки “Батьківщина” (щоправда, теж як дзеркало, розміщуючи там найважливіші посили) і партія “Успішна країна”. Вона ж єдиною серед усіх політсил використовує вайбер-чат як майданчик для залучення прихильників.

“Ми довго чекали, коли відкриють чат, і стартували 8 жовтня: зараз використовуємо формат висловлювання спікерів партії в чаті. І народ приходить – в середньому 100-150 підписників на тиждень, – сказав прес-секретар “Успішної країни” Антон Савичев. – При цьому “Вайбер” – додатковий канал комунікації, і розуміючи, що люди не хочуть читати нудні прес-релізи, ми урізноманітнюємо партійний контент жартами, картинками”. Також ця партія стала поки єдиною, хто запустив онлайн-додаток (інформер, що підтягує новини з мобільної версії сайту з можливістю голосувати та отримувати бали для обміну на партійні призи).

Цікаво розподілився контент в “Опоблоку”: його сайт де-факто розділений на дві частини (ми вже писали про швидке “розлучення” двох груп впливу в ОБ) – на головній сторінці сайту два фото Юрія Бойка (“група газовиків”) з одного боку, а з іншого – зображення Наталії Королевської та Олександра Вілкула (“група Ахметова“).

Та ж тенденція – на фотохостингах “Інстаграма” і “Флікра”: модератори виставили великі фото партійних босів (лайки розподілилися порівну: Бойкові – 37 шт., Вілкулу – 34).

Ставка на “поле”
Парадокс, але великі парламентські сили, від НФ і “Солідарності” до “Самопомочі”, ігнорують високі технології. “Для них інтернет – допоміжний майданчик: їх ставка на польові технології, комунікацію “від дверей до дверей”, мас-медійну рекламу через телеканали”, – вважає політтехнолог Олег Постернак.

Однак, за його словами, після “арабської весни”, протестів в Росії, плеяди революційних рухів очевидна необхідність присутності в соціальних медіа. “Трамп переміг, використовуючи в т.ч. технології мікротаргетінгу, коли інформацію про уподобання потенційних виборців у кінематографі, музиці збирали в соцмережах. Тепер багато сил будуть використовувати соціальні медіа – питання в ефективності: це не рекламні сторінки, вони повинні мотивувати”, – переконаний експерт.

gyg1

Чоботар без чобіт
Парадоксом виглядає “активність” Інтернет-партії України, яка запам’яталася Дартом Вейдером. На її сторінці в принципі немає згадок про будь-які соціальні мережі. “Зрозуміло, ми віримо в силу соцмереж: представлені і в Фейсбук, і ВКонтакте, – поспішив запевнити заступник голови партії Олексій Шевченко. Навпаки, в партійних сайтах зараз менше сенсу, ніж в соцмережах. Просто народ зараз майже не заходить на сторінки – активність заміряємо, коли йде передвиборна активність”.

Тарас Козуб, Сергій Клімович

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

This entry was posted on понеділок, січня 30, 2017 at 12:07 and is filed under Статті, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.