Бізнес та офшори. Фото Бізнес.ua

Деофшоризація олігархам не вигідна, корумпованим політикам і чиновникам – смертельно небезпечна. Йдеться про щорічні суми близько 5-9% ВВП країни, пише Слава Черкашин, експерт РПР.

Україна входить до ТОП-15 країн, що розвиваються (з 75 юрисдикцій), уражених недугою втечі капіталу в офшори і податкові гавані. Це більше, ніж країна витрачає на воюючу армію, значно більше, ніж ми принижено випрошуємо у зовнішніх кредиторів, поступово втрачаючи фіскальну та економічну незалежність. Колосальний потенційний ресурс.

Тож не дивно, що за останні два роки всі досягнення України в цій галузі носять виключно косметичний, показний характер (формальне приєднання до Плану ОЕСР/G20 BEPS, або американської FATCA). Про практичні результати говорити не доводиться.

Українські фіскальні влади не знаходять можливості для реалізації антіофшорних ініціатив або, кажучи прямо, саботують процес, хоча відповідний Указ Президента Порошенка (№180/2016) вступив в силу більш 15 місяців тому! Папір є – справи немає.

В цей час об’єднана Європа, незважаючи на всі внутрішні суперечності, зробила рішучий крок вперед, не бажаючи миритися з мільярдами євро, що йдуть в низькоподаткові юрисдикції без сплати податків. Ще 12 червня 2016 року Рада ЄС прийняла Директиву 2016/1164, що встановлює п’ять обов’язкових заходів по боротьбі з масштабними ухиленнями від сплати податків і схемами агресивного податкового планування:
(1) загальне правило протидії ухиленню від сплати податків (GAAR), що дозволяє протидіяти переважній більшості популярних офшорних схем;
(2) правила оподаткування контрольованих іноземних компаній (Controlled foreign corporation), що практично позбавляє сенсу застосування стандартних офшорних схем;
(3) правило, що забороняє “гібридні невідповідності” (використання відмінностей між податковими правилами в різних країнах для уникнення оподаткування в обох країнах або отримання податкових преференцій);
(4) правило оподаткування ринкової вартості активу на момент його переміщення з країни (exit tax), ліквідація популярної схеми несплати податків на приріст капіталу;
(5) правило обмеження по відсоткам (Interest limitation) перекриває масову схему зниження податкового навантаження через надання кредитів з виплатою відсотків за завищеними ставками.

Держави – члени ЄС повинні застосовувати ці заходи з 1 січня 2019 року.

Разючий контраст, чи не так?

Українська еліта (з приставкою псевдо-), якій сьогодні належить влада, виразно деградує і слабшає, відчайдушно намагаючись зберегти своє становище за рахунок майбутнього країни та її громадян.

Хоча теорія циркуляції еліт Вільфредо Парето доказово передрікає їм заслужену поразку.

Слава Черкашин

 

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

This entry was posted on понеділок, вересня 4, 2017 at 07:37 and is filed under Київ, Статті, Україна. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.